Vagyonkezelésbe adott önkormányzati ingatlanok

Kérdés: Önkormányzatunk államháztartáson belül vagyonkezelésbe ad ingatlanokat és egyéb tárgyi eszközöket. Ezeket az önkormányzatnál nullás technikai számlán tartjuk nyilván, a szolgáltató központ pedig, mint vagyonkezelő, a vagyonkezelésbe vett tárgyi eszközök megfelelő főkönyvi számláján. A vagyonkezelő beruház és felújít az általa vagyonkezelt eszközön, az állagmegóvás erejéig. Ha az önkormányzat ruház be (nagyberuházás) az adott ingatlanra, azt hogyan kell aktiválni? Az önkormányzatnál a 15. Beruházási számlára kerül, de innen hogyan kerül tovább a szolgáltató központhoz?
Részlet a válaszából: […] ...módosítani, új tárgyi eszköz beszerzése esetén külön nyilvántartást kell felvenni, biztosítva a vagyonkezelőnél kimutatott bruttó értékkel való...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 12.

Bérelt üdülő felújítása, berendezése

Kérdés: A kft. üdülőt bérel, alkalmazottak üdültetésére és tréning helyszínéül. Az üdülőt felújította, műszaki cikkeket, kondigépeket, matracokat stb. vett bele. Az önkormányzatnál egyéb szálláshely címén jelentkezett be. Elszámolhatók-e költségként a felsorolt beruházások, tárgyi eszközök, levonható-e az áfa, illetve béren kívüli juttatásként hogyan számoljam el?
Részlet a válaszából: […] ...karbantartása kapcsán igénybe vett szolgáltatások – áfát is magában foglaló – értékét;– az üdülőben foglalkoztatottak közterhekkel növelt munkabérét, mint saját előállítású eszközök aktivált értékét, fizetendő áfával növeltena személyi jellegű...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. október 29.

Lakásfenntartás áfája

Kérdés: A cég bérel egy lakást a társasháztól, amelyet irodaként kíván használni. A tulajdoni lapon lakóingatlan szerepel. A cég székhelye máshol van. A kérdésem az, hogy a bérelt lakásban lévő iroda fenntartási, karbantartási költségei, valamint a hozzá kapcsolódó rezsiszámlák áfatartalma levonhatók-e? Át kell-e minősíteni vagy bejelenteni az önkormányzathoz? Mi a helyes eljárás?
Részlet a válaszából: […] ...isköltségként számolja el. Egyetlen lakásnak a bérelt irodakénti használata nemfeltétlenül indokolja az átminősítést, még a lakás telekkönyvi betétje esetébensem. Az átminősítést az ingatlan-nyilvántartást vezető hivatalban lehetkezdeményezni.Más a helyzet az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 27.

Iparűzési adó alapja: a háziorvosi tevékenység

Kérdés: A háziorvosi tevékenységet folytató bt.-t az OEP közvetlenül finanszírozza. Mi tartozik a nettó árbevételbe az iparűzési adó számítása során, illetve milyen tételek vonhatók le anyagköltség címén a nettó árbevételből?
Részlet a válaszából: […] ...nettó árbevétel, növelve a befektetett pénzügyi eszközök utáni kamatokkal, valamint az egyéb kapott kamatokkal, kamatjellegű bevételekkel, csökkentve – bizonyos esetekben – a jövedéki adó, fogyasztási adó összegével.Az anyagköltség fogalmát a Htv. 52....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. február 28.

Karbantartás, vagy beruházás?

Kérdés: Cégünk a helyi önkormányzattól bérbe vett egy üzlethelyiséget, ahol ügyfélszolgálati irodát alakított ki. A helyiségben a padozatot, álmennyezetet, vizesblokkot, bejáratot, nyílászárókat, falburkolatokat, villamosvezeték-rendszert, fűtőtesteket lecseréltük. Elszámolhatjuk-e a felmerült költségeket karbantartási költségként, vagy ez inkább bérelt ingatlanon végzett beruházás? Hasonló munkálatokat végeztünk saját tulajdonú irodaépületünk ebédlőjében is.
Részlet a válaszából: […] ...előbbiekhez kapcsolódó fogalmak:Épület az olyan, szerkezetileg önálló építmény, amely a környező külső tértől épületszerkezetekkel részben vagy egészben elválasztott teret alkot, és ezzel az állandó, időszakos vagy idényjellegű tartózkodás, üzemi termelés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 31.

Bérelt ingatlanon végzett beruházás, felújítás elszámolása

Kérdés: Vendéglátóegység 2000 áprilisában nyitott, azt megelőzően a bérlő a bérleményt felújította. A felújítás költségét évi 6 százalékkal amortizáljuk. A felújítás áfáját visszaigényeltük. Helyesen jártunk-e el?
Részlet a válaszából: […] ...visszaadni, akkor a bérbe vett ingatlanon (épületen) végzett beruházás, felújítás értékét öt év alatt (azaz évi 20 százalékkal) kell költségként elszámolni. Ha a bérleti szerződés öt évre szól, és az ötödik év végén a bérbeadó a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. március 8.