Hűségkártyaprogram

Kérdés: Társaságunk termékeladással és szolgáltatásnyújtással foglalkozik üzleti partnerek és magánszemélyek számára. A magánszemély vevőink részére bevezettük a hűségkártyaprogramot. Erre a kártyára pontokat lehet gyűjteni termékvásárlással és szolgáltatás igénybevételével. A gyűjtött pontok beválthatók – a részvételi szabályzatban foglaltak szerint – az általunk termelt, illetve forgalmazott termékre vagy nyújtott szolgáltatásra. A programban másik partner nem vesz részt. Milyen bizonylaton kell kiadni a pontokra beváltott terméket, illetve szolgáltatást? Hogyan kell a számvitelben, az áfában elszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatás-igénybevételéhez kapcsolódóan kapott árengedményt váltja be a részvételi szabályzatban foglaltak szerinti termékre, igénybe vehető szolgáltatásra. Mivel a társaság a hűségpontok bevezetésével a vevői kört kívánja megtartani, illetve bővíteni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 8.
Kapcsolódó címke:

Importalapanyag visszaszállítása

Kérdés: USA-importalapanyagból előállított készterméket vissza kellett vonni a kereskedelmi forgalomból minőségi kifogások miatt. Az alapanyag visszaszállításra kerül az USA-ba. Az alapanyagot az eredeti áron számlázza vissza a gyártó? A felmerült költségeket (gyártás, kiszállítás, visszaszállítás, kibontás, újbóli becsomagolás, kiszállítás az USA-ba stb.) milyen jogcímen és esetleg milyen áfamértékkel kell számláznia, hogy ezek költségei megtérüljenek a magyar gyártónak?
Részlet a válaszából: […] ...árban állapodjon meg, ami nemcsaka beszerzési árra, de a minőségileg kifogásolt alapanyag visszaszállítása miattfelmerült költségekre is fedezetet biztosít.Ha a termék visszaszállítása helyesbítő számla alapjántörténik, akkor az importalapanyag...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. szeptember 8.
Kapcsolódó címkék: