Árengedmény pluszáru átadásával

Kérdés: Kereskedőcég vagyunk. A gyártó társaságtól a keretszerződésben rögzített termékek megvásárlásakor oly módon kapunk engedményt, hogy az eladó társaság a megvásárolt termékhez – engedményként – egy másik terméket is átad. A gyártó társaság a másik termékről is szabályos számlát állít ki azzal a megjegyzéssel, hogy a számla szerinti ellenértéket pénzügyileg nem kell rendezni. Helyes-e ezen engedményt árengedménynek nevezni? Tekinthető-e engedménynek?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésekre egyértelmű a válasz: a kérdés szerint átadott másik termék nem tekinthető (ár)engedménynek! Az valójában térítés nélkül átadott termék. (A számla szerinti ellenértéket pénzügyileg nem kell rendezni, tehát térítés nélküli átadás!)Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. szeptember 12.

Hűségkártyaprogram

Kérdés: Társaságunk termékeladással és szolgáltatásnyújtással foglalkozik üzleti partnerek és magánszemélyek számára. A magánszemély vevőink részére bevezettük a hűségkártyaprogramot. Erre a kártyára pontokat lehet gyűjteni termékvásárlással és szolgáltatás igénybevételével. A gyűjtött pontok beválthatók – a részvételi szabályzatban foglaltak szerint – az általunk termelt, illetve forgalmazott termékre vagy nyújtott szolgáltatásra. A programban másik partner nem vesz részt. Milyen bizonylaton kell kiadni a pontokra beváltott terméket, illetve szolgáltatást? Hogyan kell a számvitelben, az áfában elszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatás-igénybevételéhez kapcsolódóan kapott árengedményt váltja be a részvételi szabályzatban foglaltak szerinti termékre, igénybe vehető szolgáltatásra. Mivel a társaság a hűségpontok bevezetésével a vevői kört kívánja megtartani, illetve bővíteni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 8.

Akció keretében promóciós termék

Kérdés: Cégünk fűtéstechnikai termékeket (kazán, tároló, radiátor) forgalmazó nagykereskedelmi cég. Különböző akciókat hirdetünk, amelyek egy részénél ajándékot (promóciós terméket) adunk. Kiemelt partnereink feltételhez kötött vásárlások esetén hasznos és értékes eszközöket kapnak, mert vállalják, hogy az éves vásárlásaik során meghatározott arányban vásárolnak környezetbarát termékeket. A másik eset az, amikor minden partnerünk számára elérhető a kedvezmény, aki vállalja az akció feltételeit, az a megvett környezetbarát kazánok után promóciós termékre jogosult. A promóciós termék juttatása úgy történik, hogy azt 1 Ft értékkel kiszámlázzuk a vevőnek a megvásárolt termékkel együtt, vagy utólag az összes kazán alapján. Kérdéseink: a kialakult gyakorlat adójogilag megfelelő-e? Amennyiben nem, milyen következményei lehetnek? Milyen más adókímélő megoldást javasolnak? Helyes lehetne az, ha a számlán a termékkel együtt számlázzuk ki a promóciós ajándékot beszerzési áron, és ugyanekkora értékű engedményt adunk?
Részlet a válaszából: […] A rövid válaszunk az, hogy az utolsó kérdésük szerintimegoldás tűnik jogszabállyal is támogatott módszernek. Természetesen ehhezhozzá kell igazítani a különböző akciók meghirdetését is. Menjünk sorjában!A kérdésben leírtak alapján egyértelmű, bár...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 15.