3 cikk rendezése:
1. cikk / 3 Maradványértéken vásárolt lízingelt személygépkocsi
Kérdés: 36 hónapos pénzügyi lízingszerződés lejáratakor a lízingelt személygépkocsit a kft. maradványérték+áfa összegben megvásárolta. A lízing indulásakor a személygépkocsi nettó értékét a lekötött fejlesztési tartalék terhére számolták el. Az adótörvény szerint elszámolt értékcsökkenés nulla volt, az Szt. szerint 3 évre tervezetten, a maradványérték figyelembevételével számoltuk el az értékcsökkenést. A maradványértékre jutó áfát kivezethetjük-e a fejlesztési tartalék terhére? Hogyan kell megváltoztatni az értékcsökkenés elszámolását az Szt. szerint? A bruttó beszerzési érték lesz az eredeti nettó érték és a maradványértékre jutó áfa? Három év alatt az értékcsökkenés nem 20%-kal, hanem 33%-kal került elszámolásra. Emiatt kell korrigálni az elszámolt értékcsökkenést? Az 5. év végére a maradványértéket nullával tervezzük. Mi a helyes megoldás?
2. cikk / 3 Személygépkocsi és üzemanyag áfája A válasz idejétmúlt, ugorjon a 3966-os válaszra!
Kérdés: Személygépkocsi eladásakor, illetve vásárlásakor befizetendő, illetve visszaigényelhető-e az áfa? Üzemanyag (benzin) vásárlása esetén visszaigényelhető-e az áfa? A bérbeadás tele tankkal történik. Ez esetben levonható az áfa? Ha a kft. hivatalos útra használja a személygépkocsit, visszaigényelhető az üzemanyag áfája?
3. cikk / 3 Egyéni vállalkozásban nem használt személygépkocsi
Kérdés: Egyéni vállalkozó 2001-2002. években megfizeti a cégautóadót. 2002-ben vásárol egy tehergépjárművet, ezért a továbbiakban nem használja a személygépkocsit a vállalkozásában. Mi a teendő abban az esetben, ha nem adja el a személygépkocsit, illetve ha 2004-ben értékesítésre kerül az autó? Az szja- és áfafizetési kötelezettség hogyan alakul?