Raktárkonténer minősítése

Kérdés: A cég által vásárolt raktárkonténert miként kell besorolni a tárgyi eszközök közé? Milyen értékcsökkenési leírási kulcsot kell alkalmazni?
Részlet a válaszából: […] ...tartalmazza agépek, berendezések, felszerelések azon értékcsökkenési leírásainak mértékét,amely értékcsökkenési leírással az adózás előtti eredmény csökkenthető. Araktárkonténer nem szerepel a kiemelt eszközök között, a Tao-tv. 1. számúmelléklete...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 5.

Adminisztrációs hibából származó többlet

Kérdés: A leltározás során többletként (adminisztrációs hibából származó többlet) fellelt eszközöket milyen értéken kell felvenni a könyvekbe? Az adott tárgyi eszközön leltári szám van, de a könyvekben nem szerepel. Valószínű, hogy a számviteli elszámolás során egy éven belül elhasználódó eszköznek minősítették, az eszközfelelős azonban leltári számmal látta el azt.
Részlet a válaszából: […] ...értéket költségként számolta el, ez azonban meghaladja a tervszerinti értékcsökkenési leírásként elszámolható összeget,– így adózáselőtti eredményét alacsonyabb összegben határozta meg, emiatt kevesebbtársasági adót fizetett, alacsonyabb összegben szerepelt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 17.

Épületek aktiválásának időpontja

Kérdés: A Számviteli Levelek 95. számában az 1944. kérdésre adott válaszhoz kapcsolódóan: az irodaház építési munkái 2002-ben kezdődtek. 2003. november 25-én használatbavételi engedély megszerzése érdekében kérelmet nyújtottunk be a helyi önkormányzathoz. A használatbavételiengedély-kérelemhez csatolva hatósági és egyéb jegyzőkönyveket, illetve hozzájárulásokat, amelyeket a szakhatóságok adtak ki. Ahasználatbavételi eljárás megkezdését követően, 2004 januárjában derült ki, hogy a környező irodaházak által több éve használt, és a szóban forgó épülethez vezető út útügyi szakhatósági engedélyek kiadása még nem történt meg. Ezért az önkormányzat a használatbavételi engedélyt nem adta meg. (A szóban forgó út kivitelezése nem volt része az irodaház-beruházásnak!) Az úthasználati engedélyt 2004. május 27-én adták ki. Az irodaház hasznosítása 2004. január 1-jével megkezdődött. Az épület műszaki átadás-átvétele 2003 decemberében kezdődött és 2004. január 21-én fejeződött be. Milyen időponttal kell az épületet aktiválni? Lehet-e az adott esetben alkalmazni az Szt. 4. §-ának (4) bekezdésében foglaltakat?
Részlet a válaszából: […] ...történő eltérés nemeredményezheti az adókötelezettség változását, azaz annak az eredményregyakorolt hatásával, összegével az adózás előtti eredményt növelni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 31.