Marketingköltségek elszámolása

Kérdés: Cégünk egy országosan forgalmazott termék kizárólagos forgalmazója Magyarországon. A termék gyártója nemzetközi szinten a termék forgalmazásával kapcsolatban új irányelveket, teljesen új designt alakított ki, amivel párhuzamosan a termék egy új verzióját is bevezette a nemzetközi piacon. Hogyan kezeljük azt a problémát, hogy az új termék és az új design bevezetésével kapcsolatban ugrásszerűen megemelkedett a marketingköltség?
Részlet a válaszából: […] ...megnövekedettmarketingköltségekre.Az Szt. 25. §-ának (3) bekezdése ad arra lehetőséget, hogyaz immateriális javak között az alapítás-átszervezés aktivált értékeként kimutatásrakerüljön a vállalkozási tevékenység indításával, megkezdésével...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 18.
Kapcsolódó címke:

Márkanév alapítása

Kérdés: Egy részvénytársaság új termékcsaládot alakított ki. Ezek forgalmazása új márkanév alatt valósulhat meg. A márkanév megalapozása és piaci bevezetése – önálló projekt keretében – olyan jelentős extraköltségekkel jár, amelyek várhatóan a termékcsalád több évre tervezett forgalmában térülnek meg. Van-e arra lehetőség, hogy ezeket az extraköltségeket a társaság ne a felmerülés évében számolja el eredménye terhére? Ha igen, milyen dokumentációval kell az elhatárolást alátámasztani?
Részlet a válaszából: […] ...el teljes összegében az eredmény terhére. Véleményünk szerint az új termékcsalád bevezetésével kapcsolatos többletköltségeket az alapítás-átszervezés aktivált értékeként az immateriális javak között ki lehet mutatni, ha teljesül az Szt. 25. §-ának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. január 9.
Kapcsolódó címkék: