Vitorlás kishajó beszerzése, üzemeltetése

Kérdés: Társaságunk vitorlás kishajó beszerzése mellett döntött. A beszerzés célja a partnerekkel, illetve a munkavállalókkal történő megbeszélések helyszínének biztosítása, valamint a munkavállalók, tulajdonosok üdültetéséhez való felhasználása. Társaságunk valamennyi felmerülő adót és járulékot meg kíván fizetni. A vitorlás beszerzésekor felmerülő áfa a beszerzés, így az aktivált összeg részét képezi, azaz nem helyezhető levonásba? A kishajó beszerzési értékét terheli-e más adó? (Itt az egyes meghatározott juttatásokat terhelő adókra gondolok.) A kishajó használata során mikor és milyen költségeket terhel szja + szocho?
Részlet a válaszából: […] ...kell: T 571 – K 149. A kishajó üzemeltetésével kapcsolatosan felmerülő költségeket, ráfordításokat (dokkhasználati díj, anyag, bér, bérjárulékok, igénybe vett szolgáltatások stb.) elsődlegesen áfásan a felmerüléskor az 5. számlaosztály számláin kell –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. június 18.

Szakképzési hozzájárulás elszámolása

Kérdés: Cégünk szakképzési hozzájárulásra kötelezett, amelynek háromféle módon tesz eleget: saját munkavállaló képzése, fejlesztés, gyakorlati képzés. Hogyan kell ezeket a tételeket könyvelni és kiszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...elszámolható – költségeket (anyagköltség, igénybe vettszolgáltatások költségei, bérköltség, személyi jellegű egyéb kifizetések,bérjárulékok összegeit) az 5. számlaosztályban külön-külön főkönyvi számlánrögzítik. (Az éves elszámolást – ez esetben –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. április 3.

Káresemény utáni javítási költségek elszámolása

Kérdés: A kérdés a Számviteli Levelek 108. számában a 2203. kérdésre adott válaszhoz kapcsolódik. Nem értjük, hogy az Szt. 81. §-ának (2) bekezdéséből miért következik egyértelműen, hogy káresemény csak nem a vállalkozás eszközeivel kapcsolatosan merülhet fel. Véleményünk szerint, a hivatkozott § b) pontja tartalmazza a nem a vállalkozás eszközeiben bekövetkezett kárt, hiszen megtéríteni kártérítésként csak azt lehet. Az a) pontban szerintünk a káresemény a társaság eszközeiben keletkezhet, és azok helyreállítási költségeit – a törvényi előírásból következően – társaságunk eddig ráfordításként könyvelte. Számunkra a válasz nem kielégítő, és nem fogadható el a magyarázat alapján sem. Ezért kérjük annak felülvizsgálatát, a válasz további törvényi értelmezéssel történő alátámasztását!
Részlet a válaszából: […] ...igénybe vett szolgáltatás költségeit, azegyéb szolgáltatások költségeit, a bérköltséget, a személyi jellegű egyébkifizetéseket, a bérjárulékokat, az értékcsökkenési leírásokat. Az Szt. 78.,79. és 80. §-ai pedig arra adnak választ, hogy mikor, milyen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 28.

Környezet-kármentesítés költségeinek elszámolása

Kérdés: Környezet-kármentesítés miatt nagy összegű ráfordítás merült fel egy ingatlannal kapcsolatban. A cég ennek a részbeni finanszírozására állami támogatást kap. A kármentesítést költségként kell elszámolni, vagy az ingatlanra rá kell aktiválni? Telekről van szó. A kármentesítés miatt a telek lényegesen értékesebb lett, de a ráfordítást nem lehet amortizálni. Mi a helyes eljárás?
Részlet a válaszából: […] ...vállalkozóval (igénybe vett szolgáltatás), vagy a társaságsaját dolgozóival végzi el (ez utóbbi esetben anyagköltség, bérköltség,bérjárulék stb. az, amit költségként kell könyvelni). Természetesen a kapotttámogatást – ez esetben – az egyéb bevételek között,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. augusztus 10.