Óvoda üzemeltetése

Kérdés: Nonprofit kft. (közhasznú) óvodát tart fenn. Az óvoda önálló adószámmal rendelkezik, de intézményként nem cégjegyzékben regisztrált szervezet. A kft. bevétele csak az állami támogatásból áll, az óvoda viszont a szülőknek költségtérítést számláz. Az óvoda fenntartási költségeit a kft. viseli, a számlák az ő nevére érkeznek. Mivel a támogatást rögtön átadja az óvodának, ezeket a költségeket úgy finanszírozzák, hogy az óvoda bevételeiből átutal a kft.-nek. Ezeket az óvoda számlájáról a kft.-nek átutalt összegeket hogyan könyveljük helyesen az óvodánál, illetve hogyan a nonprofit kft.-nél? (Úgy gondoljuk, hogy a fenntartó nonprofit kft. nem számlázhatja le a fenntartási költségeket az óvodának.)
Részlet a válaszából: […] ...kapcsolatos minden bevételnek, és minden költségnek, ráfordításnak.Az eredeti kérdéshez visszatérve, a kft.-nek az óvodával kapcsolatos beszerzéseit értékesítésként, az óvodával kapcsolatosan igénybe vett szolgáltatásait közvetített szolgáltatás értékesítéseként...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. június 18.

Működési célú támogatás nem csak költségekre

Kérdés: A közhasznú nonprofit gazdasági társaság a fenntartótól működési célú támogatásban részesült. Ebből a támogatásból tárgyi eszközök beszerzésére is sor került, továbbá saját termelésű készletet is előállítanak. Az Szt. 77. §-ának (3) bekezdése alapján el kell-e év végén határolni a kapott működési célú támogatásból tárgyi eszköz beszerzése esetén a még le nem írt nettó értéknek megfelelő összeget, továbbá az év végi készletekből a támogatásból megvalósított készlet értékét? Véleményem szerint az elhatárolást alkalmazni kell.
Részlet a válaszából: […] ...legkésőbb a támogatás folyósításakor írásban közölnie kellene, hogy a támogatásból mennyit lehet fordítani a tárgyi eszközök beszerzésére, mennyit a készletfinanszírozásra, és csak a megmaradt rész kompenzálhatja a tárgyévi üzleti évben a költségeket...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. április 27.

Fenntartott intézmények és tartozások kikerülése

Kérdés: A szociális intézményeket fenntartó nonprofit kft.-től az intézmények kikerültek, állami fenntartásúak lesznek. A kft. és az átvevő Főigazgatóság megállapodása alapján az intézményekkel a tartozásállományt is átvették, a kiegyenlítetlen számlákat a Főigazgatóság fogja kiegyenlíteni. Az átadást követően még a kft. nevére kiállított számlákkal mi a teendő? A megállapodás alapján a szerződéseket átveszik, de a szerződések módosítása még folyamatban van, és a Főigazgatóság azt a tájékoztatást adta a szállítók részére, hogy a szerződésmódosításig még a kft. nevére állítsák ki a számlákat. A kft.-nek meddig kell ezeket a számlákat befogadnia, a könyvelésében szerepeltetni? Könyveléstechnikailag az átmeneti időszakban mi a helyes a számlákkal kapcsolatban?
Részlet a válaszából: […] ...tartozás összegével).A kft. és a Főigazgatóság közötti különmegállapodásban kellett volna rögzíteni azt is, hogy a már megtörtént beszerzések, már igénybe vett szolgáltatások – átadás/átvétel után – beérkező számláit a kft., illetve a Főigazgatóság...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. január 26.