Munkába járás költségeinek megtérítése

Kérdés: A kft. dolgozói helyközi tömegközlekedési eszközzel járnak dolgozni, amihez a bérletet a kft. vásárolja és adja dolgozóinak, árának 14 százalékát levonják a bérükből. Néhány dolgozó a városhoz csatolt több településről közlekedik (lakcímkártyájukon a város neve szerepel, a bérletigazolványban pedig a tényleges település, ahol laknak). A bérlettel csak a település és a munkahely között lehet utazni, a városban helyi járat nincs. Ezen dolgozók kaphatják adómentesen ezt a juttatást? Elő­fordul olyan eset is, hogy a munkavállalóknak hétvégén túlórázniuk kell. Ez esetben a tömegközlekedés nem megfelelő vagy egyáltalán nincs. Ilyenkor a bérlet megléte mellett saját gépjármű használatára 9 Ft/km költségtérítést kapnak kész­pénzben. A költségtérítés után milyen közterheket kell fizetnie a kft.-nek, illetve a dolgozóknak?
Részlet a válaszából: […] ...növelt összegét. Ez a juttatás természetesen adómentes!Megjegyzés: a dolgozók munkabéréből levont, a bérlet árának 14 százalékát árbevételként kell elszámolni úgy, hogy azt a kft. az áfa felszámításával a dolgozók felé továbbszámlázza...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 8.

Étkezési költségtérítés elszámolása

Kérdés: Társaságunk a telephelyén biztosítja az étkezési lehetőséget, amelyet egy külső cég szállít. Helyes-e az a gyakorlat, hogy a beérkező számla áfatartalmát teljes egészében visszaigényeljük, belső számlában kiszámlázzuk egy tételben a levont, illetve külön sorban az adómentes részt? Kötelező-e az egyének térítését leszámlázni? Ha nem, akkor az egyének térítését számlázatlan költségtérítésként könyvelnénk. Helyes-e az összevont számlázás? A fenti rendszert a helyi bérletekre is kérem értelmezni!
Részlet a válaszából: […] ...alkalmazottak felé – egyedileg külön-külön – számláznia kell,jellemzően az áfa felszámításával. A hivatkozott előírások figyelembevétele mellett a helyeseljárás a következő lehet: – a külső cég étkeztetési számlájának az áfa nélküli értékétigénybe...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 11.

Bérbeadáshoz kapcsolódó költségek számlázása

Kérdés: A társaság üzlethelyiséget bérel. Az üzlethelyiség egy részét mi is bérbeadjuk, illetve az ott felmerült egyéb költségeket (telefondíj, írószer, tisztítószer, bér+járulékai stb.) továbbszámlázzuk. A számlán a bérleti díj egy soron, a továbbszámlázott egyéb költségek – mint üzemeltetési költség – szintén egy soron szerepel. Mi a helyes könyvelés ez esetben? Helyesen számlázunk-e? Az áfát hogyan kell felszámítani? Közvetített szolgáltatás lehet-e?
Részlet a válaszából: […] ...beszélni. A kérdező társaság valójában szolgáltatást nyújt abérlőjének, amelynek értékét előre meghatározott költségek figyelembevételévelállapítja meg. A ténylegesen felmerült költségeket a kérdező társaságnak kellaz 5. számlaosztály számláin elszámolni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. augusztus 31.