Euróhitelhez kapcsolódó egyéb költség

Kérdés: A magyarországi kft. külföldi tulajdonosának ausztriai cége adott kölcsönt a magyar kft.-nek úgy, hogy ehhez az osztrák bankból vett fel 90 000 euró kölcsönt. Az osztrák cég az év végével kiszámlázta a kamatot. A számlán azonban feltüntettek még egyéb költség címen 300 000 forint értéket. Azt mondták, hogy ez a felvétellel járó pluszkiadások fedezete. Mi a helyes kamatszázalék? Euróban nyújtott kölcsön esetében az év végi árfolyamon kell átszámítani? Az egyéb költséget miként kell elszámolni? Uniós szolgáltatás, áfabevallásba, összesítőbe nem kerül be? A magyar kft. mikrogazdálkodói beszámolót készít. Az osztrák és a magyar cég tevékenysége is dísznövénytermesztés, kereskedelem. Egyik sem folytat pénzügyi tevékenységet.
Részlet a válaszából: […] ...kapcsolódóan a bankok különböző jogcímeken számítanak fel díjakat. Ilyen a bankkal kötött szerződésben meghatározott, a hitel igénybevétele miatt fizetett kezelési díj, folyósítási jutalék, bankgarancia díja stb. Mivel az osztrák cég az osztrák banktól vette fel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. március 12.

Pénzkezelési szabályzat mikrogazdálkodónál

Kérdés: Mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámoló választása esetén a vállalkozó nem kötelezett számviteli politika készítésére, ezért a szabályzatokat sem kell elkészítenie. Több szakmai fórumon elhangzott, hogy ennek ellenére pénzkezelési szabályzattal mégis rendelkeznie kell. Valóban? Ha igen, milyen szakmai előírásoknak kell megfelelnie?
Részlet a válaszából: […] ...– a készpénz mint vagyoni eszköz védelme érdekében – elsősorban a készpénz kezelőjének megnevezésére, feladataira, a készpénzbevételek és -kiadások bizonylatolására, nyilvántartására, bizonylati alátámasztására, ellenőrzésére, a készpénz őrzésére,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 8.

Mikrogazdálkodói beszámoló, időbeli elhatárolás

Kérdés: A 398/2012. (XII. 20.) Korm. rendelet 3. §-ának (4) bekezdése szerint az olyan gazdasági eseményt, amelynek kihatása két üzleti évet érint, nem kell időbelileg elhatárolni, a bizonylat kiállításának időpontjában számolandó el. A 6. § (3) és (7) bekezdése szerint pedig időbeli elhatárolásként kell kimutatni azokat a költségeket, ráfordításokat, illetve bevételeket, amelyek kettő vagy kettőnél több üzleti évet érintenek. Milyen elhatárolásokat kell az adott paragrafusoknál értelmezni? Mely időszakra kell azokat a számlákat elszámolni, amelyeket időszakos elszámolás miatt a tényleges teljesítést követő hónapban állítanak ki?
Részlet a válaszából: […] ...számos eset sorakoztatható fel.A Korm. rendelet 6. §-ának (3) és (7) bekezdése alapján az olyan költségeket, ráfordításokat, illetve bevételeket kell elhatárolni, amelyek a mérlegfordulónapot követő két vagy kettőnél több üzleti évet terhelnek, vagy illetnek, de...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. november 7.