Adminisztrációs hibából eredő leltáreltérések

Kérdés: Könyvelésünk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy 2010-2011. években az adminisztrációs hibából eredő leltárhiányokat egyéb ráfordításként, az adminisztrációs hibából eredő leltártöbbleteket pedig rendkívüli bevételként számoltuk el. Milyen módon lehet az elmúlt időszakokat a könyvelésben helyesbíteni? Szükséges-e az ismételt közzététel? Be kell állítani a beszámoló középső oszlopába? Egyáltalán kell-e könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...egyenlegében nulla, az eredménykimutatás középső oszlopában negatív előjelű tétel kerül az egyéb ráfordítás, illetve a rendkívüli bevétel sorba, és ezen két sor különbözete az anyagköltség sorba.)A hibakorrekció végrehajtása eredményeként az adózás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 7.
Kapcsolódó címke:

Utólag elismert áremelés

Kérdés: Egy 2007-ben teljesített szolgáltatásra 2008 decemberében utólag elismert áremelést mely időszakra kell elszámolni? A számvitelben, a társaságiadó-alapban, az áfában mikor kell figyelembe venni a szolgáltatást nyújtónál, illetve a szolgáltatást igénybe vevőnél?
Részlet a válaszából: […] ...az adózásnál azonban lényegében és jellemzően nincs eltérés. Az Szt. előírásai alapján a szolgáltatást nyújtónál azárbevétel elszámolása, a szolgáltatást igénybe vevőnél az igénybe vettszolgáltatás ellenértékének könyvelése a szerződés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 5.
Kapcsolódó címke: