Támogatáshoz kapcsolódó költségek elszámolása

Kérdés: Ügyfelem GINOP-támogatást nyert ("Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása"), amelynek részei: De minimis támogatás, Regionális beruházási támogatás, Kis- és középvállalkozások vásáron való részvételéhez nyújtott támogatás, Kutatás-fejlesztési projekthez nyújtott támogatás. A projekt eredménye egy saját fejlesztésű egyedi gép prototípusának létrehozása, amely sorozatgyártásra lesz alkalmas (máshol). Létrejön saját forrásból és az igényelt támogatásból. A projekt során (eleje 2016, elszámolása várhatóan 2018) keletkezett eszközbeszerzések (amiből összerakják a gépet), a beléjük beépített szoftverek, közbeszerzési költségek, a szakmai megvalósításhoz kapcsolódó személyi jellegű ráfordítások, anyagköltségek hogyan könyvelendők az évek során? Úgy gondoljuk, hogy az 5. Számlaosztályban elsődlegesen, majd év végén átvezetve azt a kísérleti fejlesztés aktivált értékeként, lekötött tartalékképzéssel, minden évben. Majd a prototípus elkészülte után átvezetjük a szellemi termékek közé. 2016-ban támogatási előleget is kaptunk. Azt hogyan könyveljük?
Részlet a válaszából: […] ...mű megvalósítását írásban el nem fogadta, a pályázatban foglaltak teljesülését nem igazolta vissza.A gazdasági eseményeket – azok bizonylatai alapján – valós tartalmuknak megfelelően kell a könyvviteli nyilvántartásokban rögzíteni. Így az eszközbeszerzéseket...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 30.

Könyvelés a vagyonkezelőnél

Kérdés: Hogyan történik a vagyonkezelőnél a vagyonkezelési szerződés alapján kezelésbe vett, a kincstári vagyon részét képező tárgyi eszközök főkönyvi könyvelése, analitikus nyilvántartása, értékcsökkenése, üzembe helyezés utáni felújításának elszámolása? A Kincstár részére történő adatszolgáltatásnak mi a tartalma?
Részlet a válaszából: […] ...bevételeit(ez jellemzően árbevétel, ami termékértékesítéshez, szolgáltatásnyújtáshozkapcsolódik) indokolt elkülönítetten bizonylatolni (számlázni) és különfőkönyvi számlán elszámolni. Természetesen ezen tevékenység közvetlen ésközvetett költségeit...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 5.

Közös üzemeltetés költségeinek megosztása

Kérdés: Három kft. (A, B, C) olaszországi cégek részére végez bérmunkát. Közösen vásároltak egy kamiont. Helyes-e az a módszer, hogy szerződésben rögzítik, a felmerülő költségeket is egyenlő arányban viselik? A kiadásokról a számla az "A" kft. nevére szól, amelyből 1/3 részt elszámol költségként, 2/3 részt pedig nyilvántart a 2. számlaosztályban. Negyedév végén egy összegben "negyedéves kamionköltség" + áfát átszámlázza a B, C kft.-nek. Hány %-os áfát számoljon?
Részlet a válaszából: […] ...de lehet negyedévenként is – ossza meg a közös üzemeltetésben részt vevők között.A közös üzemeltetés költségei átterhelésének a bizonylata a közös üzemeltetés ténylegesen felmerült költségeiről készült elszámolás. (A közös költségek pénzügyi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. november 8.