Szállítói engedmény kiskeradónál

Kérdés: Egy kiskereskedelmi tevékenységet végző vállalkozás szállítóival különféle engedményekre vonatkozó megállapodást kötött. Ezen engedményekkel jellemzően éves gyakorisággal számolnak el, az ezt alátámasztó dokumentáció azonban csak az üzleti évet követően áll rendelkezésre. A társaság üzleti éve megegyezik a naptári évvel, a beszámoló letétbe helyezése 2020. május 1-ig nem történt meg. A kiskereskedelmi adóban merül fel kérdésként, hogy mely időszaki szállítói engedmények tartoznak a kiskereskedelmi adó alapjába, és miként kell eljárni az éves adókötelezettség megállapítása során, mert az adóalapadatok, különösen az engedmény összege ekkor még nem áll rendelkezésre? A havi adóelőleg számításánál miként kell eljárni, tekintve, hogy a 2019. évi beszámoló közzététele nem történt meg?
Részlet a válaszából: […] ...A Korm. rend. 8. § (3) bekezdése a beszámolóval lezárt utolsó üzleti év adatai alapján rendeli meghatározni a havi előlegek összegét. Ilyen dokumentum abban az esetben nem áll rendelkezésre, ha a vállalkozás erre feljogosított tisztségviselői vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. október 15.

Lejárt, be nem váltott utalványok elszámolása

Kérdés: Társaságunknál 2019. január 1-jétől bevezetésre került az egycélú utalványok kibocsátása, amelyek érvényessége az értékesítéstől számított egy év. Hogyan történjen a lejárt, be nem váltott utalványok számviteli elszámolása? Szükséges-e a lejárt, be nem váltott utalványok kivezetésekor mind a beszerzésükhöz, mind az értékesítésükhöz kapcsolódóan áfakorrekciót végezni? A 2019. január 1-je előtt kibocsátott, lejárt, be nem váltott utalványok elszámolásában történt-e változás?
Részlet a válaszából: […] ...előírásból az következik, hogy számviteli szempontból a saját kibocsátású utalvány ellenében kapott ellenérték olyan, mint a kapott előleg, ezért azt a kötelezettségek között kell kimutatni, csupán abban tér el, hogy a jövőbeli vevő nem azonos, illetve nem biztos,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. január 9.