Jóteljesítési és garanciális visszatartás elszámolása

Kérdés: A kivitelezéssel foglalkozó kft. egy beruházás megvalósítására kötött építési-szerelési szerződést, amelyben jóteljesítési garanciát vállalt a szerződés szerinti összeg 10 százalékában. A szerződésben részfizetési határidőket állapítottak meg, részfizetésenkénti összeggel, és azzal, hogy arról részszámlát állítanak ki, amely számlákban feltüntetik a jótállási garancia címén visszatartott összeget is. A rendelkezésükre álló kiadvány alapján a jótállási garanciával csökkentett számlázott (és így fizetendő) összeget számolták el árbevételként, és tekintették az áfa alapjának a megrendelőnél a fordított adózás szabályai alapján. Helyesen jártak el?
Részlet a válaszából: […] ...a jóteljesítési garancia címén visszatartott összeget nem a fizetendő összegből visszatartott összegként kezeljük, akkor valójában engedmény, és csak az annak összegével csökkentett összeget lehetne árbevételként elszámolni. Ez esetben viszont nem egy átmeneti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. március 23.

Határidőn belüli fizetések könyvelése

Kérdés: Hogyan könyveljük az utólag kapott nem számlázott engedményt, ami az ellenérték fizetési határidőn belül történő pénzügyi rendezéséhez kapcsolódik? A számla eredeti teljes áfatartalma levonásba helyezhető? Esetleg kamatként kell elszámolni az engedmény összegét?
Részlet a válaszából: […] ...abban állapodott meg, hogy a szerződésben meghatározott fizetési határidőn (esedékességen) belül történő pénzügyi rendezés esetén engedményt kap, akkor azt kétféle formában rendezhetik:– egyrészt a szerződésben rögzített engedmény összegének megfelelő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. október 27.

Pénzforgalmi elszámolás az angol partnerrel

Kérdés: Társaságunkat az angol partner marketing- és értékesítési tevékenység szervezésével, igazgatásával bízta meg. Az angol partner minden magyarországi ügyfelével külön-külön köt szerződést és számol el. A pénzmozgások egyszerűsítése végett az angol cég csak társaságunkkal kívánja a pénzforgalmat lebonyolítani: az Angliából érkező áru ellenértékét a magyar vásárló – háromoldalú megállapodás keretében, forintban – társaságunknak utalná át, minden Magyarországon felmerülő költséget – ideértve a marketinges és egyéb promóciós partnerek számláit és a saját ügynöki jutalékot is – társaságunk egyenlítene ki, és az áru ellenértékéből megmaradó összeget továbbítanánk az angol partner részére. Helyes-e az elképzelésünk? A felmerült költségek továbbszámlázásakor kell-e áfát felszámítanunk az angol partner felé? A behozott áru százalékában meghatározott ügynöki jutalékot terheli-e áfa? Az angol partnernek átutalt összeget az elszámolólevélen kívül más bizonylat is kísérje?
Részlet a válaszából: […] ...a kérdezőcégnek fizessen, az szükséges, hogy az angol partner a magyar vevővel szembenikövetelését a kérdező cégre szerződéssel engedményezze, átruházza. Azengedményezés magyar előírásait a Ptk. 328-331. §-ai tartalmazzák.A kérdésben leírtak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. augusztus 10.