Térítés nélkül igénybe vett szolgáltatás

Kérdés: Társaságunk – szerződés alapján – egész évben szolgáltatást vesz igénybe. A szolgáltatást nyújtó ezt év végén számlázza ki egy összegben áfa felszámításával úgy, hogy a számlában külön soron azonnal 100%-os engedményt ad. Így a számla egyenlege nulla. Az engedmény nem szerződésen alapul, és más társaságoknak is számláz így a szolgáltató. Szerintünk ez ingyenesen igénybe vett szolgáltatás. Milyen számviteli, adózási (társasági adó, áfa) következményei vannak a szolgáltatást igénybe vevőnél és a szolgáltatást nyújtónál?
Részlet a válaszából: […] ...kimutatott nyilvántartási (legfeljebbforgalmi, piaci) értéken. A kérdésben leírtakból nem állapítható meg, hogy azengedmény nélküli számlázott érték a nyilvántartási vagy a forgalmi érték.(Nyilvántartási érték hiányában a számlázott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. július 21.

Szt. 2005. évi változásai II.

Kérdés: A Számviteli Levelek 96. számában az 1959. kérdésre adott válaszban olvastam, hogy az Szt. 2005. évi változásai között vannak olyan változások is, amelyek az esetenként vitatott kérésekre adnak pontosító, kiegészítő rendelkezést. Melyek ezek?
Részlet a válaszából: […] ...módosítása [73. § (2) bekezdésének d) és e) pontja]Az értékesítés nettó árbevételét csökkentik a különbözőjogcímeken adott engedmények. Ezek között különösen gondot jelentett az, hogy avisszáru, illetve a visszaszállított, visszavett eszköz miatt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 3.

Vásárlói pontok

Kérdés: Nyilvánosan közzétett feltételek mellett, a vásárlók által, vásárlásaik során gyűjtött pontok (vásárlói pontok) árura történő beváltásának bizonylatolása, elszámolása, adózási következményei.
Részlet a válaszából: […] ...pontszerzés időszakában a vásárló a vásárolt termék teljes árát fizeti meg, így csak a pontokat kapja meg, az árengedményt nem. Ezért a vásárláskor adott pontoknak árbevételt módosító hatása nincsen, árbevételként a fizetett, a számlázott összegnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 3.