Reklám fejében kapott voucher

Kérdés: Társaságunk napilap-kiadással foglalkozik. Szerződést kötöttünk egy szállodával, a szerződésben vállaltuk, hogy őt reklámozzuk. A szálloda ezért nem fizetett nekünk, hanem vouchert ad, amit új előfizetőinknek adunk ajándékba. Hogyan kell könyvelni a vouchert, amikor azt a szálloda megküldi? Amikor az új előfizető felhasználja a vouchert, akkor a szálloda számlát küld a szolgáltatásról, amit mi összevezetünk a hirdetés számlával, így a vevő és a szállító rendeződik. A probléma az, hogy a voucher hónapokkal hamarabb itt van, mint ahogyan a partner igénybe veszi a szolgáltatást, akár éven túli is lehet az ügylet.
Részlet a válaszából: […] ...voucher értéke 1,19-szeresét adóalapnak tekintve kell 16 százalékszemélyi jövedelemadót és 27 százalék egészségügyi hozzájárulást bevallania,befizetnie a juttatás (a voucherátadás) hónapjában. A voucher értékét és aszemélyi jövedelem­adót a személyi jellegű...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 3.

Előfizető-gyűjtés

Kérdés: Ügyfelünk időszakos lap kiadásával foglalkozik. Mivel újonnan induló lapról van szó, most még jelentős mennyiségű – előfizetők bevonását célzó – ingyenes példány terjesztése a jellemző. A lapokat átvételi elismervény ellenében (ingyen) átadják a terjesztő cégnek, amely az átvett példányok után csak terjesztési díjat számláz a kiadónak. A lapkiadótevékenység elszámolása a következő: - a nyomdában elkészült lapokat készletre vesszük, - a terjesztők által a lehetséges előfizetők részére ténylegesen átadott példányokat számlázzuk a terjesztőknek 100 százalékos engedménnyel, - a megmaradt példányokat visszavesszük és selejtezzük. Kérdésünk: a leírt módon történő eljárás megfelel-e a számviteli és adózási előírásoknak?
Részlet a válaszából: […] ...jövőbeni, a remélt előfizetőkhöz, vevőkhöz. (A terjesztőkáltal felszámított terjesztési díj – a kérdés szempontjából – nem releváns!)Az induló időszakos lap ezen példányai ténylegesen mintátjelentenek abból a példányszámból, amit az előfizető kaphat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. december 2.

Promóciós célra megrendelt termékek

Kérdés: A társaság fényforrások, lámpatestek forgalmazásával foglalkozik. Az anyavállalat az új termék bemutatása céljából a promóciós célra megrendelt termékeket számlázza leányvállalata felé. A magyar társaság az így behozott termékeket marketingcélból juttatja el üzleti partnereihez. Az egyedi értékük alapján az 5000 forintot nem meghaladó termékekért ellenértéket nem számít fel. Tekinthetők-e az üzleti partnerek részére átadott termékek árumintának 2010 előtt, illetve 2010-től? Milyen bizonylatot kell kiállítani a termékmintát átvevő üzleti partner felé?
Részlet a válaszából: […] ...teljesül, ha az egy időben átadotttermék(ek együttes) értéke nem haladja meg az 5000 forintot. Ebből viszont azkövetkezik, ha egy áfabevallási időszakban átadott – egyedileg ugyan kis értékű- termékek együttes piaci értéke meghaladja az 5000 forintot,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 15.