ISO-audit elszámolása

Kérdés: Változott-e a Számviteli Levelek 46. számában a 925. számú kérdésre adott válaszuk tartalma, mivel a NAV a háromévenkénti megújító auditot el akarja határoltatni velünk, amit a felmerüléskor elszámoltunk?
Részlet a válaszából: […] ...tevékenységben olyan, a bevételekben is realizálódó, számításokkal is alátámasztható változás (növekedés) következik be, amely fedezetet biztosít a megújító audit költségeire, akkor az összemérés számviteli alapelv érvényesülése érdekében indokolt azt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. augusztus 15.

Aktiválni vagy nem aktiválni?

Kérdés: Megnyertünk egy pályázatot, amelynek keretében 2009-ben cégünk elvégezte az ISO 14001:2004 környezetközpontú irányítási rendszer kialakítását és auditálását összesen 1650 E Ft értékben. Ez a rendszer – véleményünk szerint – a bevezetést követően a tevékenység során a bevételekben várhatóan nem térül meg. Ezért nem került aktiválásra az alapítás-átszervezés értékeként, hanem igénybe vett szolgáltatás költségeként. Van, aki szerint aktiválni kellett volna. Kérem segítségüket a döntésben!
Részlet a válaszából: […] ...költségeit aktiválja, akkor dokumentálnia kellazt a várható bevételnövekedést az aktiválást követően, amely 5 év alattfedezetet nyújt majd az alapítás-átszervezés aktivált értékének terv szerintiértékcsökkenési leírásként való elszámolása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 3.

Az ISO audit elszámolása

Kérdés: Társaságunk már 1999-ben bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, amelyet akkor költségként számolt el. Évenként felügyeleti, háromévenként megújító auditot kell végezni. Hogyan kell elszámolni ezek költségeit? Kell-e aktiválni azokat?
Részlet a válaszából: […] ...tevékenységben olyan, a bevételekben is realizálódó, számításokkal alátámasztható változás (növekedés) következik be, amely fedezetet biztosít a megújító audit költségeire, akkor az összemérés számviteli alapelv érvényesülése érdekében indokolt azt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. október 24.

Kell-e aktiválni az ISO bevezetésének költségeit?

Kérdés: Hogyan kell elszámolni az ISO minőségbiztosítási rendszer bevezetésével kapcsolatos költségeket? Elszámolhatja-e azokat a vállalkozás a tárgyidőszak ráfordításai, költségei között?
Részlet a válaszából: […] ...amely biztosítja, az alapítás-átszervezés aktivált értékének a maximálisan 5 év alatti leírásakor a költségként elszámolt összeg fedezetét, azaz a költségek – ilyen címen történő – aktiválása nem tiltott veszteségelhatárolás.Amennyiben a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. július 4.