Bérbe adott ingatlan felújítási költségeinek megtérítése

Kérdés: Irodaház bérlője felújítja a bérbe vett ingatlant. A bérbeadóval megegyezik, hogy a bérbeadó bérbeadói hozzájárulás címen a felújítás-átalakítás egy részét megtéríti számára. Ezt a számlát – mint bérbeadó – hová kell könyvelnem?
Részlet a válaszából: […] ...támogatása a bérbevevő által elvégzett – feltételezhetően a számviteli előírásoknak megfelelő – felújítás költségeinek a fedezetére, amelyet a bérbeadónál fejlesztési célra véglegesen átadott pénzeszközként kell az egyéb ráfordítások között...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. március 9.

Bérelt üdülő felújítása, berendezése

Kérdés: A kft. üdülőt bérel, alkalmazottak üdültetésére és tréning helyszínéül. Az üdülőt felújította, műszaki cikkeket, kondigépeket, matracokat stb. vett bele. Az önkormányzatnál egyéb szálláshely címén jelentkezett be. Elszámolhatók-e költségként a felsorolt beruházások, tárgyi eszközök, levonható-e az áfa, illetve béren kívüli juttatásként hogyan számoljam el?
Részlet a válaszából: […] ...többletköltség, illetve az egyéb szolgáltatások miatti többletköltség!). Természetesen az összes költséget, a térítési díjjal nem fedezett költséget is – az elkülönítésnek megfelelően – dokumentálni kell.A térítési díjjal nem fedezett költségeket,–...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. október 29.

Lakás üdülés céljára

Kérdés: Cégünk vásárolt egy lakásként bejegyzett ingatlant a Balaton partján. Az ingatlan 48 m2, összesen másfél szoba. Az ingatlant üdülőként szeretnénk használni, de – szerintünk – nem felel meg a 173/2003. Korm. rendeletben foglaltaknak. Hogyan kell az üdültetés és üzemeltetés költségeit elszámolni? Kinek kell adóznia és mennyit, illetve milyen jogcímen? Az ingatlanba vásárolt eszközök, anyagok áfáját nem igényeltük vissza.
Részlet a válaszából: […] ...költség, a különbözetet (a költségtöbbletet) a személyi jellegű egyéb kifizetések közé tartozónak kell tekinteni, az árbevétellel fedezett költségeket pedig valamely tevékenységhez kapcsolódó költségként kell az 5. számlaosztály megfelelő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 19.

Birtokbaadás vagy tulajdonbaadás

Kérdés: 2007-ben eladtuk egyik telephelyünket. A birtokbaadás 2007. február 28-án volt. A teljes összegről állítottuk ki a számlát. A tulajdonbaadás az utolsó részlet kifizetésekor, 2007. június 30-án lesz. Március hónapban – a szerződésnek megfelelően – egyes épületeket elbontottunk, talajméréseket és tereprendezéseket végeztünk. Mikor kerül kivezetésre nyilvántartásunkból az ingatlan? Meddig számolunk el értékcsökkenést? A pótmunkálatok költségként kerülnek elszámolásra?
Részlet a válaszából: […] ...a telephely-értékesítés feltétele volt, akkor ezenmunkákat a birtokbaadás előtt kell elvégezni, és akkor a felmerült költségekfedezete a telephely-értékesítés árbevétele (tehát ezen költségek avállalkozási tevékenység érdekében merültek fel)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 31.