Rendeltetésszerű használatbavétel

Kérdés: Az 5388. kérdésre adott válaszhoz kapcsolódóan kérdezem, hogy ha a rendeltetésszerű használatbavétel perdöntő, akkor mi tekintendő annak? Mi van akkor, ha olyan változásokat hajtunk végre a már meglévő használatbavételi engedéllyel rendelkező ingatlanon, ami nem engedélyköteles? A használatbavételt követően felmerült költségeket el kell határolni, és a bérleti időszak alatt arányosan kell felszabadítani?
Részlet a válaszából: […] ...feltételei, továbbá az adott eszközt a vállalkozási tevékenységhez, a működéshez ténylegesen is használni fogják.A rendeltetésszerű használatbavétel feltételei– az adott eszköz a műszaki feltételek teljesülése mellett a tényleges használatra alkalmas,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. november 22.

Üdülőingatlan költségeinek elszámolása

Kérdés: Cégünk üdülőingatlant vásárolt azzal a céllal, hogy az a dolgozók és közeli hozzátartozóik üdülését szolgálja. Az üdülő fenntartási költségeit (áfával növelt összegben) a vállalkozás költségei között elszámoljuk. Elszámolható-e adómentes üdülési szolgáltatásként a dolgozók és hozzátartozóik üdülése? Miként csökkenthetők ezzel a természetbeni juttatásként elszámolandó üzemeltetési költségek? Hogyan kell ennek a könyvviteli nyilvántartásokban megjelennie?
Részlet a válaszából: […] ...bérleti díj az 522. számlán);– az üdülőben lévő tárgyi eszközök terv szerintiértékcsökkenési leírása az 571-572. számlán (ha a használatbavételkor egyösszegben történt a leírás, akkor is!);– az üzemeltetés (fűtés, világítás, takarítás, a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. június 12.

Megvásárolt bolthelyiségben végzett felújítás

Kérdés: Cégünk 2003 óta bérel egy bolthelyiséget. 2006. 01. 03-án adásvételi szerződés készült, amely szerint ezen teljesítési nappal az eladó elkészíti az ingatlan eladásáról a számlát. A vételár megfizetése két részletben 2006. 02. 07-ig megtörtént. Az eladó a tulajdonjogát a vételár kiegyenlítéséig fenntartotta. 2006. január hónapra még bérleti díjat fizetünk. Január hónapban az üzlethelyiségben felújítási munkát végeztünk (ezeket a válaszban ismertetjük!) A számlát 2006. 02. 01-jei teljesítéssel állították ki. Ezzel a nappal szeretnénk a felújítást aktiválni. Melyeket lehet aktiválni, és melyeket kell karbantartásként elszámolni? A felújításhoz (vagy beruházáshoz) devizaalapú beruházási hitelt vettünk igénybe, amelynek a bekerüléskori árfolyam-különbözetével a felújítás (beruházás) értékét növelni, illetve csökkenteni kell?
Részlet a válaszából: […] ...használatbavették-e vagy sem. Ha a kérdésben szereplő munkákat a rendeltetésszerűhasználat érdekében (tehát a rendeltetésszerű használatbavétel előtt) végeztékel (ezt valószínűsíti az, hogy a munkákról a számlát 2006. 02. 01. kelettelállították ki!), akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 27.

Bérelt ingatlan használatbavétele

Kérdés: A társaság magánszemélytől ingatlant bérel. Mikor minősül használatba vettnek a bérelt ingatlan? A használatbavétel függ-e a működési és egyéb engedélyek megszerzésétől? Visszahat-e ez az elvégzett javítási munkák megítélésére?
Részlet a válaszából: […] ...új Szt. 47. §-a szerint az eszköz bekerülési értékének része az eszköz rendeltetésszerű használatbavétele érdekében a rendeltetésszerű használatbavételig, az üzembe helyezésig felmerült, az eszközhöz hozzákapcsolható tételek, tevékenységek költségei.Ez...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. március 14.

Karbantartás, vagy beruházás?

Kérdés: Cégünk a helyi önkormányzattól bérbe vett egy üzlethelyiséget, ahol ügyfélszolgálati irodát alakított ki. A helyiségben a padozatot, álmennyezetet, vizesblokkot, bejáratot, nyílászárókat, falburkolatokat, villamosvezeték-rendszert, fűtőtesteket lecseréltük. Elszámolhatjuk-e a felmerült költségeket karbantartási költségként, vagy ez inkább bérelt ingatlanon végzett beruházás? Hasonló munkálatokat végeztünk saját tulajdonú irodaépületünk ebédlőjében is.
Részlet a válaszából: […] ...az üzlethelyiség ügyfélszolgálati irodává történő átalakításához kapcsolódik, másrészt ezen munkákat a rendeltetésszerű használatbavétel érdekében végezték el, akkor a felmerült költséget mint bérelt ingatlanon végzett beruházást kell elszámolni, majd...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 31.