Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...az "A" cégnek számláznia kell. A számlázott – áfa nélküli – ellenértéket az "A" cég árbevételként, a "B" cég pedig az igénybe vett szolgáltatások költségeként köteles kimutatni. (A kérdésben említett megállapodás szerinti átalányösszeg nehezen...val az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.
Kapcsolódó címke:

Üdülési csekk elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni az adott és a kapott üdülési csekket?
Részlet a válaszából: […] ...megnevezésükben szerepel a "csekk" kifejezés.Az üdülési csekk kibocsátójánálAz a vállalkozás, amelyik az üdülő szolgáltatásainak igénybevételéhez üdülési csekket bocsát ki, az üdülési csekkek nyomdai úton, megrendelésre történt előállításának költségeit a.....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. november 22.
Kapcsolódó címke: