Marketingköltségek elszámolása

Kérdés: Cégünk egy országosan forgalmazott termék kizárólagos forgalmazója Magyarországon. A termék gyártója nemzetközi szinten a termék forgalmazásával kapcsolatban új irányelveket, teljesen új designt alakított ki, amivel párhuzamosan a termék egy új verzióját is bevezette a nemzetközi piacon. Hogyan kezeljük azt a problémát, hogy az új termék és az új design bevezetésével kapcsolatban ugrásszerűen megemelkedett a marketingköltség?
Részlet a válaszából: […] ...fedezetet biztosít az ugrásszerűen megnövekedettmarketingköltségekre.Az Szt. 25. §-ának (3) bekezdése ad arra lehetőséget, hogyaz immateriális javak között az alapítás-átszervezés aktivált értékeként kimutatásrakerüljön a vállalkozási tevékenység...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 18.

Támogatások számviteli elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni a kettős könyvvitelben a különböző típusú kapott támogatásokat?
Részlet a válaszából: […] ...csak a támogatással csökkentett költségeket lehet az alapítás-átszervezés, illetve a kísérleti fejlesztés aktivált értékeként az immateriális javak között állományba...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. június 14.

2001. évi nyitómérleg, 2001. évi éves beszámoló bázisadatai

Kérdés: A számviteli törvény változásai miatt hogyan történjen a 2001. évi nyitótételek könyvelése? Milyen rendezőtételeket kell könyvelni? Kell-e rendezőmérleg? Hogyan lehet a 2000. évi mérleg záróadatait, a 2000. évi eredménykimutatás tárgyévi adatait a megváltozott sémának, tartalomnak megfeleltetni?
Részlet a válaszából: […] ...is megfeleljenek.Az átcsoportosítást, az átvezetést szemléletesen a következő rendszerű táblázat mutatja be (egy eszközcsoportra, az immateriális...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. február 22.