Termékvásárláshoz adott kupon számlázása

Kérdés: Társaságunk termékét nagykereskedőknek és saját üzletünkben magánszemélyeknek is értékesíti. A marketingtevékenység érdekében háromfajta kupon van, amelyeket a gyártott termék dobozában helyezünk el. Az 1. kupon esetében a vevő azt a következő vásárlásnál leadja, és a termék árából 5 százalék engedményt kap. A 2. kupon esetében a vevő azt a következő vásárlásnál leadja, és kap egy ajándék poharat. A 3. kupon esetében a vevő odaadja azt annak az egészségügyi dolgozónak, aki a vevő részére a terméket ajánlotta, aki a kuponon szereplő kedvezményt a saját vásárlásánál igénybe veheti. A fenti három esetet hogyan kell számlázni? Milyen áfa-, társaságiadó-, esetleg szja-, ehofizetési kötelezettség merül fel?
Részlet a válaszából: […] ...esetben a számviteli elszámolást a számlával egy tekintet alá eső okirat alapján korrigálni kell (csökkenteni az árbevételt, illetve a készletet), az új számlát – most már két termék értékesítéséről, beszerzéséről – pedig rögzíteni kell a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 31.
Kapcsolódó címke:

Megrendelésre végzett nyomdai szolgáltatások

Kérdés: A kiadó cég a nyomdai szolgáltatóval vállalkozási szerződést kötött, amelyből kiderül, hogy a kiadó milyen nyomdai terméket és hány példányszámot kér. A kiadó nem bocsátotta a nyomda rendelkezésére az előállításhoz szükséges anyagokat (papírt). A számlákból egyértelműen kiderül, hogy a nyomda milyen terméket, hány példányban állított elő. A számlákon a legtöbb esetben az SZJ 22.22.3 számot (nyomdai szolgáltatás), időnként a VTSZ 49.11 számot (nyomdai kivitelezés) tüntetik fel. Ezen számlák alapján a kiadó terméket vásárol vagy szolgáltatást vesz igénybe? A kiadó SZJ 74.40.11 hirdetési tevékenységet és VTSZ 48.10 kiadványértékesítést végez. Ha a nyomda szolgáltatást nyújt, minősíthető-e az közvetített szolgáltatásnak?
Részlet a válaszából: […] ...akkor a nyomdai termékváltozatlan formában jut el a kiválasztottakhoz. Ez esetben a számvitelielőírások szerint is vásárolt készlet lesz a nyomdai termék. Ha a megrendelők a kiadótól hirdetési tevékenységet (és nemprospektust vagy szórólapot) rendeltek meg,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 12.
Kapcsolódó címke: