Közösen beszerzett gép aktiválása, üzemeltetése

Kérdés: Három társaság közösen vásárolt egy munkagépet (közösen tudják előteremteni a saját erőt, a kapacitást is csak együtt tudják kihasználni), amihez vissza nem térítendő támogatást is kapnak. A gépet, természetesen, csak az egyik társaság (legyen ez az "A" társaság) aktiválhatja, és számolhatja el annak a költségeit, de a másik két társaság ("B" és "C" társaság) is használja majd. Milyen könyvviteli megoldás lehetséges a leírtak elszámolásához? Alkalmazható-e ez esetben a közös üzemeltetésre vonatkozó előírás? Ha igen, milyen feltételekkel, hogyan lehet ezt dokumentálni?
Részlet a válaszából: […] ...saját erőt (pénzeszközt) közösen biztosították. Ezt a közösen történő biztosítást megtehetik úgy, hogy a "B" és "C" társaság kölcsönt nyújt "A" társaságnak, de megtehetik úgy is, hogy a "B" és "C" társaság véglegesen nyújtja a szükséges pénzeszközt, sőt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. március 19.

Közösen finanszírozott gépbeszerzés

Kérdés: Négy társaság közösen vásárol egy munkagépet, amihez vissza nem térítendő támogatást is kapnak. Nyilvánvaló, hogy a munkagépet csak az egyik társaság aktiválhatja, számolhatja el a költségeit, de a másik három társaság is használni fogja. A leírtak elszámolására milyen könyvviteli megoldás alkalmazható? Az Szt. szerinti közös üzemeltetésnek mik a feltételei?
Részlet a válaszából: […] ...aktiválja azt. A beszerzés finanszírozásához szükséges pénzeszközöket a "B", a "C" és a "D" társaság – mint fejlesztési célú kölcsönt – adja át az "A" társaságnak (T 368 – K 384), az "A" társaság pedig – kapott fejlesztési kölcsönként – mutassa ki (T...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. május 31.

Eladásra vásárolt irodaház saját célra történő használata

Kérdés: A társaság főtevékenysége az ingatlanforgalmazás. A társaság 2006-ban vásárolt egy 100 millió forint értékű irodaházat. A vásárláskor igénybe vette az ingatlanforgalmazási kedvezményt. Az irodavásárláshoz kölcsönt vett fel, kamatot fizet. Ezen irodaházból 2006. év végével egy irodát [amelyen bizonyos felújításokat (festés, fűtésátszerelés) is végzett] bérbe adott. Hogyan kell a leírtakat elszámolni? Az irodaház tárgyi eszköz vagy készlet? Hogyan kezelendő a kölcsön kamata? Hogyan számolandók el a felújítás költségei? Mi történik akkor, ha az ingatlant mégis eladják?
Részlet a válaszából: […] ...értékének részét képezi az eszköz beszerzéséhez, előállításáhozközvetlenül kapcsolódóan igénybe vett hitel, kölcsön felvétele után az eszközüzembe helyezéséig, raktárba történő beszállításáig terjedő időszakra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 31.

Közösen beszerzett géphez kapcsolódó elszámolások

Kérdés: Három vállalkozás közösen vesz meg egy gépet (közösen tudják előteremteni a saját erőt, a kapacitást is csak együtt tudják kihasználni), amihez vissza nem térítendő támogatást is kapnak. A gépet nyilvánvaló, hogy csak az egyik társaság (legyen ez az "A") aktiválhatja és számolhatja el annak költségeit, de a másik két társaság ("B" és "C") is használja majd. Milyen könyvviteli megoldás lehetséges a leírtak elszámolásához? Alkalmazható-e ez esetben az Szt. közös üzemeltetésre vonatkozó előírása? Ha igen, milyen feltételekkel, hogyan kell azt dokumentálni?
Részlet a válaszából: […] ...és egybonyolultabb.Nézzük az egyszerűbbet! A "B" és "C" társaságtól átvettpénzeszközöket "A" társaság kapott, fejlesztési célú kölcsönként mutatja ki, a"B" és "C" társaság pedig az átadott pénzeszközöket adott, fejlesztési célúkölcsönként szerepeltesse...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 19.