Jelentős összegű hiba könyvelése

Kérdés: Hogyan kell könyvelni a jelentős összegű hibákat?
Részlet a válaszából: […] ...is) különbözete, mint adózott eredmény;– a saját tőkét közvetlenül módosító hibák hatása (például a tőketartalékba helyezett kötelezettség).A fentiek alapján megállapítható, hogy– egy-egy lezárt üzleti évet érintő ellenőrzések hibáinak,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. szeptember 7.

Késett árbevételszámla

Kérdés: Mi a teendő a már beszámolóval lezárt üzleti évet érintő késett árbevételszámla esetén? A nem jelentős összegű hiba nem befolyásolja a közzétett beszámoló adatait annyira, hogy emiatt módosítani kellene azt. Ilyenkor a tárgyév adatai között is szerepeltethetők. A késve érkezett árbevételszámla ugyanakkor eleve áfa-önellenőrzést von maga után. Ha az áfa miatt módosítom az érintett hónapot, akkor módosítottam a beszámolóval lezárt év adatait is!
Részlet a válaszából: […] ...valós képet lényegesen befolyásolja [Szt. 3. § (3) bekezdésének5. pontja].Az Áfa-tv. 159. §-a szabályozza a számlakibocsátásikötelezettséget, a 163. § pedig azt, hogy az adóalany meddig köteles a számlakibocsátásáról gondoskodni. A főszabály szerint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 9.

Végelszámoláshoz kapcsolódó kérdések

Kérdés: Cégünk működését végelszámolással szeretné lezárni. Tartozásunk, követelésünk nincs. A cégben lévő (nullára leírt, kis összegű eszközök, illetve még le nem írt) eszközök elszámolására, illetve a meglévő pénzállomány cégből történő kivételére milyen legális lehetőség van? Végelszámolás esetén az adóhatóság folytat-e visszamenőleges ellenőrzést? Mire kell még odafigyelni a végelszámolás során?
Részlet a válaszából: […] ...a végelszámolás során a cég vagyoni helyzetétfelméri, követeléseit behajtja, tartozásait kiegyenlíti, jogait érvényesíti éskötelezettségeit teljesíti, vagyoni eszközeit pedig szükség esetén piaciértéken értékesíti.A végelszámoló a tevékenységet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 6.

Könyvelői feladatok átvétele

Kérdés: Átvettem egy 2003 óta működő cég könyvelését. A tulajdonos az előző könyvelőtől nem hivatalos formában vette át az anyagokat. A különböző évek főkönyvi kartonjai, analitikái, bizonylatai, bevallásai, beszámolói hiányosak. A 2007. évi beszámolót nem lehet elkészíteni, mivel a 2006. évi beszámolót alátámasztó főkönyvi kivonat, analitika is hiányzik. A tulajdonos szerint az előző könyvelő a hiányzó dokumentumokat már nem fogja átadni. Mit csináljak? Javasoltam, hogy írásban szólítsuk fel a hiányzó anyagok átadására. Ha mégsem kapunk, akkor jegyzőkönyv felvételével és a meglévő adatok alapján nyitjuk meg a könyvviteli nyilvántartásokat és készítjük el a beszámolót. Az adóbevallásokat a rendelkezésre álló tárgyévi adatok alapján készítettem el.
Részlet a válaszából: […] ...a felszólítások, illetve a bírósági eljárás nem vezetneeredményre, akkor ezzel az időponttal, "fordulónappal" a meglévő eszközökről,kötelezettségekről leltárt kell készíteni, az eszközöket, a kötelezettségeket,a saját tőkét az Szt. szerint kell értékelni. Ez lesz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 28.

Végelszámolás szabályai

Kérdés: Változtak-e a kft.-k végelszámolásának szabályai 2006. július 1-jétől? Melyek a kiemelt kérdések, határidők?
Részlet a válaszából: […] ...beszámoló elkészítésével, hanem a vagyonnaka tulajdonosok részére történő átadásával (kiadásával), a megszűnéséhezkapcsolódó kötelezettségek rendezésével fejeződnek be.A végelszámolás időszaka alatt az Szt. 11. §-ának (12)bekezdése szerinti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 12.