15 cikk rendezése:
11. cikk / 15 Fix összegű építési-szerelési munka
Kérdés: Pályázati úton elnyertük egy nagy projekt megvalósítását. A projekt egyrészt építésiengedély-köteles, másrészt építési engedélyt nem igénylő munkákból áll. A megrendelővel kötött szerződés fix összegű, a pénzügyi teljesítésnél részszámla-kibocsátási lehetőségünk van a műszaki tartalmak, készültségi fokok teljesítése szerint, bizonyos időközönként. A részszámlákat, illetve a végszámlát teljes egészében fordított áfásan állíthatjuk ki annak ellenére, hogy a szerződés tárgya tartalmaz építési engedélyt nem igénylő részelemeket is?
12. cikk / 15 Házipénztári pénzkészletet befolyásoló tételek
Kérdés: Mi a házipénztár? Hogyan befolyásolja a házipénztári pénzkészletet az elszámolásra kiadott összeg, a társaság nevére szóló bankkártyával felvett készpénz, az elfogadott étkezési, vásárlási stb. utalvány, az ellenértéknek bankkártyával történő kifizetése, a pénzszállítónak átadott készpénz, az ügynök által történő értékesítés készpénzbevétele? Mi a házipénztár?
13. cikk / 15 Szt. 2005. évi változásai II.
Kérdés: A Számviteli Levelek 96. számában az 1959. kérdésre adott válaszban olvastam, hogy az Szt. 2005. évi változásai között vannak olyan változások is, amelyek az esetenként vitatott kérésekre adnak pontosító, kiegészítő rendelkezést. Melyek ezek?
14. cikk / 15 Parkolóhely megváltása
Kérdés: Önkormányzati rendelet alapján parkolóhely-megváltási díjat kell fizetni, 250 E Ft + áfa parkolóhelyenként. A számlán "gépkocsiparkoló építése, karbantartása" szerepel. Egyik bérbe adott egységünknél 25 db parkolóhelyet írtak elő. Működési engedélyt egységünk addig nem kap, ameddig nincs kifizetve. Megállapodás alapján részletekben fizetünk: 2500 Ft + áfa előleget, és havonta 250 E Ft + áfát. A bérlő 2700 E Ft + áfát átvállalt, és "parkolóhely-megváltás" címen átutalt részünkre. A fentieket hogyan kell könyvelni?
15. cikk / 15 Az ellenőrzés megállapításainak könyvelése
Kérdés: APEH-ellenőrzési jegyzőkönyvek, határozatok adóhiány-megállapításait, valamint az ezekhez kapcsolódó önellenőrzési tételeket hogyan helyes könyvelni?