Marketingköltségek elszámolása

Kérdés: Cégünk egy országosan forgalmazott termék kizárólagos forgalmazója Magyarországon. A termék gyártója nemzetközi szinten a termék forgalmazásával kapcsolatban új irányelveket, teljesen új designt alakított ki, amivel párhuzamosan a termék egy új verzióját is bevezette a nemzetközi piacon. Hogyan kezeljük azt a problémát, hogy az új termék és az új design bevezetésével kapcsolatban ugrásszerűen megemelkedett a marketingköltség?
Részlet a válaszából: […] A válasz röviden az, hogy az értékesítési, forgalmazásiköltségek (idetartozik a marketingköltség is) az értékesítés közvetettköltségei közé tartoznak, és mint ilyeneket a felmerülés időszakában kell azeredmény terhére elszámolni.Az Szt. 47-51. §-ai meghatározták,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 18.
Kapcsolódó címke:

Sikerdíj elszámolása

Kérdés: Társaságunk a pályázati anyagot külső céggel íratta meg. A szerződésben sikerdíjként az elnyert támogatási összeg 2%-át határoztuk meg. A sikerdíj a kifizetés évében költségként elszámolható? A pályázatban megjelölt gépek beszerzésében a pályázatíró nem vett részt. Helyesen gondolom, hogy a sikerdíj nem része a tárgyi eszközök bekerülési értékének? És nem kell aktiválandó összegként könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...is megadhatjuk.Tekinthető-e a beruházást megalapozó pályázat megírásának a költsége avállalkozási tevékenység közvetlen, illetve közvetett költségének?Nyilvánvalóan nem, mivel az nem a társaság jelenlegi vállalkozási tevékenységeérdekében merült fel....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 30.
Kapcsolódó címke: