Közösen beszerzett gép aktiválása, üzemeltetése

Kérdés: Három társaság közösen vásárolt egy munkagépet (közösen tudják előteremteni a saját erőt, a kapacitást is csak együtt tudják kihasználni), amihez vissza nem térítendő támogatást is kapnak. A gépet, természetesen, csak az egyik társaság (legyen ez az "A" társaság) aktiválhatja, és számolhatja el annak a költségeit, de a másik két társaság ("B" és "C" társaság) is használja majd. Milyen könyvviteli megoldás lehetséges a leírtak elszámolásához? Alkalmazható-e ez esetben a közös üzemeltetésre vonatkozó előírás? Ha igen, milyen feltételekkel, hogyan lehet ezt dokumentálni?
Részlet a válaszából: […] ...összeg az "A" társaság eredményét növeli.De hiányoznak még azok a költség-ráfordítás elemek is, amelyek a munkagép javításával, karbantartásával, esetleges kihasználhatatlanságával kapcsolatosan felmerülnek. Ezek számított egyenlegének a hasznosítás,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. március 19.

Felújítási hányad számvitele, adózása

Kérdés: A 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendelet szerint a szövetkezeti közös tulajdonban lévő épületrészek felújítására befizetett összegeket végleges pénzeszközátvételként kell elszámolni, és a még fel nem használt összegeket halasztott bevételként kell kimutatni. Mit kell érteni itt felhasználáson? Ha a szövetkezeti tulajdonban lévő ingatlanrészt a lakásszövetkezet nem vette állományba, akkor a felújítás értékét mire kell aktiválni? A felújítást mikor kell a tagoknak áfával számlázni?
Részlet a válaszából: […] ...elszámolási kötelezettség fennáll, ugyanúgy kell elszámolni(számlázni), mint a kezelési, üzemeltetési tevékenységgel, és a karbantartásrafelhasznált véglegesen átvett pénzeszközöket árbevételként kell elszámolni ahalasztott bevétel csökkentésével,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. március 2.

Közösen beszerzett géphez kapcsolódó elszámolások

Kérdés: Három vállalkozás közösen vesz meg egy gépet (közösen tudják előteremteni a saját erőt, a kapacitást is csak együtt tudják kihasználni), amihez vissza nem térítendő támogatást is kapnak. A gépet nyilvánvaló, hogy csak az egyik társaság (legyen ez az "A") aktiválhatja és számolhatja el annak költségeit, de a másik két társaság ("B" és "C") is használja majd. Milyen könyvviteli megoldás lehetséges a leírtak elszámolásához? Alkalmazható-e ez esetben az Szt. közös üzemeltetésre vonatkozó előírása? Ha igen, milyen feltételekkel, hogyan kell azt dokumentálni?
Részlet a válaszából: […] ...számolni kell. A közösen beszerzett géppel kapcsolatos költségek jellemzően– az értékcsökkenési leírás,– az üzemeltetési, karbantartási költségek.A közösen beszerzett gép hasznosításának az "A" társaságnálkimutatható eredménye: – az "A" társaság...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 19.