Próbaüzemeltetés során előállított termékek elszámolása

Kérdés: Szíveskedjenek egy példán keresztül könyvelési tételekkel szemléltetni egy gyártósor üzembe helyezéséhez kapcsolódó könyvelési feladatokat abban az esetben, ha a berendezéssel próbagyártás történt, és a próbaüzemben legyártott termékeket később értékesíteni fogják.
Részlet a válaszából: […] ...során a gépsor üzemeltetéséhez, működéséhez szükség lehet segédanyagokra, alkatrészekre, továbbá a gépek javítására, karbantartására, amelyek költségeit ugyan a beruházási számlán kell elszámolni, de azok nem tartoznak a próbaüzemeltetés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. július 11.

Közös üzemeltetés költségeinek elszámolása

Kérdés: Közös üzemeltetésnek tekinthető-e egy irodaház működtetése? Az irodaházban az egyes irodák jogi személy tulajdonosainak alkalmazottai, bérlői alapvetően a tevékenységükhöz szükséges vezetői, gazdasági, irodai tevékenységet végzik, termelőtevékenységet nem folytatnak. Az irodaház működtetése során felmerült költségekhez az egyes irodák tulajdonosai hozzájárulnak, de nyereséget nem realizálnak. A közös üzemeltetés értelmezésére nem találtam jogszabályi előírást.
Részlet a válaszából: […] ...de elsődlegesen az üzemeltetőnél jelennek meg. Ilyenek lehetnek a mérőórával mért közüzemi díjak, illetve az egyes irodákban felmerült karbantartási költségek, továbbá a közös költségnek nem minősülő költségek. Ezeknek az üzemeltetőnél elsődlegesen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 21.

Nem közös üzemeltetés

Kérdés: Az "A", "B" és "C" társaság saját eszközeit közös üzemeltetésben szeretné hasznosítani, de nem kívánnak közös vállalatot létrehozni. A közös üzemeltetésbe az "A" társaság a tulajdonát képező üzemcsarnok használatát biztosítaná, "B" társaság a gépeket, berendezéseket bocsátaná a közös üzemeltetés rendelkezésére, "C" társaság pedig a tervezett termékeket előállító munkaerőt. Az előállított termékeket az "A" és a "B" társaság használná fel, illetve értékesítené. A leírt konstrukció tekinthető-e közös tevékenységnek (közös üzemeltetésnek)? Hogyan kell a kérdéshez kapcsolódó gazdasági eseményeket elszámolni a három társaságnál? Az esetleges nyereségen miként lehet osztozni?
Részlet a válaszából: […] ...– lehetnek még a bérbe adott gépek és berendezések működőképességének biztosítása érdekében a műszaki felügyelet és a karbantartás elvégzésének a költségei is."C" társaság – adásvételi szerződés keretében – értékesíti az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 21.

Bérelt üdülő felújítása, berendezése

Kérdés: A kft. üdülőt bérel, alkalmazottak üdültetésére és tréning helyszínéül. Az üdülőt felújította, műszaki cikkeket, kondigépeket, matracokat stb. vett bele. Az önkormányzatnál egyéb szálláshely címén jelentkezett be. Elszámolhatók-e költségként a felsorolt beruházások, tárgyi eszközök, levonható-e az áfa, illetve béren kívüli juttatásként hogyan számoljam el?
Részlet a válaszából: […] ...része.Ha a kérdés szerinti felújítás nem felel meg az Szt. 3. §-a (4) bekezdésének 8. pontjában előírt követelményeknek, akkor az karbantartás, amelynek költségeit – az üdülő tényleges használata hiányában – a személyi jellegű egyéb kifizetések között...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. október 29.

Orvosi rendelőintézet közös tulajdona

Kérdés: A betéti társaság beruházásában valósult meg az orvosi rendelőintézet. A rendelőintézetben 7 különböző társaság működik, amelyek rendelőjüket megvásárolták, arra tulajdonjogot szereztek. A közös tulajdonban maradó részekre társasházat alapítottak. A bt. többségi tulajdonnal rendelkezik a létesítményből. Kinek és milyen jogcímen kell nyilvántartani a közös tulajdonban lévő épületet?
Részlet a válaszából: […] ...közösen használt (vagy ilyennek minősített)részeire társasház alapítása valójában arra szolgál, hogy meghatározzák, milyenkarbantartási, felújítási, pótlási feladatai vannak az egyes tulajdonosoknak azáltaluk kizárólagosan használt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 27.

Karbantartás, vagy beruházás?

Kérdés: Cégünk a helyi önkormányzattól bérbe vett egy üzlethelyiséget, ahol ügyfélszolgálati irodát alakított ki. A helyiségben a padozatot, álmennyezetet, vizesblokkot, bejáratot, nyílászárókat, falburkolatokat, villamosvezeték-rendszert, fűtőtesteket lecseréltük. Elszámolhatjuk-e a felmerült költségeket karbantartási költségként, vagy ez inkább bérelt ingatlanon végzett beruházás? Hasonló munkálatokat végeztünk saját tulajdonú irodaépületünk ebédlőjében is.
Részlet a válaszából: […] ...új Szt. 3. §-a (4) bekezdésének 9. pontja szerint: "Karbantartás a használatban lévő tárgyi eszköz folyamatos, zavartalan, biztonságos üzemeltetését szolgáló javítási, karbantartási tevékenység, ideértve a tervszerű megelőző karbantartást, a hosszabb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 31.