Adminisztrációs hibából származó többlet

Kérdés: A leltározás során többletként (adminisztrációs hibából származó többlet) fellelt eszközöket milyen értéken kell felvenni a könyvekbe? Az adott tárgyi eszközön leltári szám van, de a könyvekben nem szerepel. Valószínű, hogy a számviteli elszámolás során egy éven belül elhasználódó eszköznek minősítették, az eszközfelelős azonban leltári számmal látta el azt.
Részlet a válaszából: […] A választ azzal kell kezdeni, hogy a tárgyi eszközköltségkénti elszámolása során a "valószínű" kifejezés nem értelmezhető.Legkésőbb a rendeltetésszerű használatbavételkor, az üzembe helyezésijegyzőkönyvben dokumentálni kell a várható hasznos élettartamot (ez lehet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 17.
Kapcsolódó címke:

Leltárhiány, -többlet számvitele, adózása

Kérdés: A kft.-nél az APEH leltárellenőrzést végzett. Bizonyos készletféleségeknél hiányt, másoknál többletet állapított meg. Hogyan kell kezelni a készletek leltárhiányát, illetve többletét a számvitelben és a társaságiadó-kötelezettség megállapításakor?
Részlet a válaszából: […] ...elszámolás szempontjából mindegy, hogy ki állapítja meg a készletek leltárhiányát, illetve leltártöbbletét. A készletek leltárhiányát az új Szt. 81. §-a (3) bekezdésének e) pontja szerint az egyéb ráfordítások között kell elszámolni (könyvelési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. március 28.
Kapcsolódó címkék: