Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...és a bevallás alapadatainak az egyezősége "A" cégnél. (A válasz alapján tehát helyesen jártak el!)A több munkáltatóval létesített munkaviszony esetén a munkavállalót azonban nemcsak az "A" cég foglalkoztatja, hanem a "B" cég is. A munkaszerződésben kell rögzíteni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.
Kapcsolódó címke:

Magyar munkavállalók külföldön

Kérdés: Belföldi vállalkozás külföldön telephelyet létesít. A magyar munkavállaló megkapja a munkavégzési engedélyt. Külföldön kapja a fizetését, milyen árfolyamon tudom lekönyvelni a bért és a járulékokat? Belföldön hogyan lesz biztosított, ha külföldön fizeti a járulékokat?
Részlet a válaszából: […] ...teljesítés napjának? Nyilvánvalóan azt anapot, amely az elszámolási időszakot lezárja. Ez jellemzően az adott hónaputolsó napja, a munkaviszony megszűnésének, a megbízás teljesítésének napja.A Tbj-tv. 5. §-ának (3) bekezdése szerint a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. január 22.