Adómentes személyi jellegű egyéb kifizetések

Kérdés: Az eredeti kérdést a Számviteli Levelek 409. számában a 7987. kérdés tartalmazza, emiatt azt itt nem ismételjük meg. Az alábbi válasz csak az adómentes személyi jellegű egyéb kifizetésekre vonatkozik.
Részlet a válaszából: […] ...személyi jellegű egyéb kifizetés, a magáncélú használattal összefüggésben az úthasználatra jogosító bérlet, jegy juttatása is (útnyilvántartás alapján arányosan, az áfa is: T 553 – K 454, 384).Személyi jellegű egyéb kifizetés:– ugyanazon...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. augusztus 29.

Lakás üdülés céljára

Kérdés: Cégünk vásárolt egy lakásként bejegyzett ingatlant a Balaton partján. Az ingatlan 48 m2, összesen másfél szoba. Az ingatlant üdülőként szeretnénk használni, de – szerintünk – nem felel meg a 173/2003. Korm. rendeletben foglaltaknak. Hogyan kell az üdültetés és üzemeltetés költségeit elszámolni? Kinek kell adóznia és mennyit, illetve milyen jogcímen? Az ingatlanba vásárolt eszközök, anyagok áfáját nem igényeltük vissza.
Részlet a válaszából: […] ...válasz előtt felhívjuk a figyelmet arra, hogy először az ingatlan-nyilvántartásban kellene a lakáskénti bejegyzést megváltoztatni üdülőkénti használatra. Ha ez sikerrel jár, lehet kezdeményezni a nem üzleti célú közösségi szálláshely-szolgáltatásról szóló 173/2003...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 19.

Társasházi lakás iroda céljára

Kérdés: A társaság áfaköteles adminisztratív tevékenységet végez. Társasházi lakást vásárolt magánszemélytől, amit irodaként kíván használni. Az irodaként való használat bizonyítása csak az ingatlan tulajdoni lapjának az átminősítésével biztosítható? Az irodaként való használat bizonyításához milyen okmányok szükségesek? Szükséges a megvásárolt ingatlan festése, abba tárgyi eszközök beszerzése, és a kft. élni szeretne az áfalevonási jogával és a költségként való érvényesítéssel.
Részlet a válaszából: […] ...a 109/1999. (XII. 29.) FVM rendelet foglalkozik. Ez alapvetően a társaság jogi képviselője hatáskörébe tartozik, ezért az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett adatok változtatásának szabályaira a válaszban nem térünk ki. Az ingatlan-nyilvántartási ügyek intézése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. november 22.

Lakásfenntartás áfája

Kérdés: A cég bérel egy lakást a társasháztól, amelyet irodaként kíván használni. A tulajdoni lapon lakóingatlan szerepel. A cég székhelye máshol van. A kérdésem az, hogy a bérelt lakásban lévő iroda fenntartási, karbantartási költségei, valamint a hozzá kapcsolódó rezsiszámlák áfatartalma levonhatók-e? Át kell-e minősíteni vagy bejelenteni az önkormányzathoz? Mi a helyes eljárás?
Részlet a válaszából: […] ...használata nemfeltétlenül indokolja az átminősítést, még a lakás telekkönyvi betétje esetébensem. Az átminősítést az ingatlan-nyilvántartást vezető hivatalban lehetkezdeményezni.Más a helyzet az irodában folytatott, feltételezhetőenadóköteles...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 27.