Promóciós célra felhasznált termék adózása, számvitele

Kérdés: Hogyan kell adózni, illetve elszámolni a promóciós célra beszerzett termékeket?
Részlet a válaszából: […] ...értéke nem haladja meg az 5000 forintnak megfelelő pénzösszeget, amelyet a termék átengedéskori – adót is tartalmazó – szokásos piaci árának alapulvételével kell megállapítani.Amennyiben a promóciós célra felhasznált termék nem minősíthető árumintának vagy kis....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. október 24.

Promóciós célra felhasznált termékek adózása, számvitele

Kérdés: A 3212. számú kérdésre adott válasz kerek összefoglaló a "Promóciós célra felhasznált termék..." témában. Lehetne ezt aktualizálni 2011-re?
Részlet a válaszából: […] ...előny értéke nem haladjameg az 5000 forintnak megfelelő pénzösszeget, amelyet a termék átengedésekori -adót is tartalmazó – szokásos piaci árának alapulvételével kell megállapítani.Amennyiben a promóciós célra felhasznált termék nemminősíthető árumintának vagy kis.....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 2.

Klaszterrel kapcsolatos elszámolások

Kérdés: A társaság tulajdonosa kezdeményezésére létrehoztak egy klasztert. A klaszter nem jogi személy. Határozatlan időre alakult, csatlakozhat hozzá minden olyan jogi személy, nonprofit szervezet, magánszemély, amely/aki magára nézve elfogadja az alapító okiratot. A klaszter jelenleg 12 társaságot egyesít, és az operatív feladatok ellátásával társaságunkat bízta meg. A tagok tagdíjat fizetnek, amelyet a társaság szed be. A társaság saját alapító okirata szerint főtevékenységi köre ingatlan-bérbeadás és -hasznosítás. A társaság nyilvántartásaiban ezen operatív feladatok ellátásával kapcsolatban felmerülő bevételek (pl. a tagdíj) és kiadások (pl. pályázati díj, közreműködők bére, tárgyi eszközök beszerzése, amortizáció stb.) hogyan könyvelendő? A klaszter működésének számviteli elszámolása része lehet-e a társaság (a kft.) éves beszámolójának, illetve elszámolhatók-e a vállalkozás érdekében felmerülő bevételként és költségként?
Részlet a válaszából: […] ...tartozás nem tagsági viszony, hanemföldrajzi távolság (régió) és gazdasági együttműködés. A klaszter akkorsikeres, ha növelni tudja piaci részesedését, a foglalkoztatottak létszámát. A hivatkozottak a klaszterhez kapcsolódóan számos témakörtérintenek, azonban egyik......[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 17.