Közös üzemeltetés költségeinek elszámolása

Kérdés: Közös üzemeltetésnek tekinthető-e egy irodaház működtetése? Az irodaházban az egyes irodák jogi személy tulajdonosainak alkalmazottai, bérlői alapvetően a tevékenységükhöz szükséges vezetői, gazdasági, irodai tevékenységet végzik, termelőtevékenységet nem folytatnak. Az irodaház működtetése során felmerült költségekhez az egyes irodák tulajdonosai hozzájárulnak, de nyereséget nem realizálnak. A közös üzemeltetés értelmezésére nem találtam jogszabályi előírást.
Részlet a válaszából: […] ...viták elkerülése érdekében a közös üzemeltetésről készült megállapodásban egyértelműen rögzíteni kell, hogy milyen költségek, ráfordítások tartoznak a közös üzemeltetés költségei közé, és azokat hogyan kell megosztani (minek az arányában) a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 21.
Kapcsolódó címke:

Közös érdekeltség eredménye

Kérdés: Értelmezhető-e az új Szt. előírásai szerint a közös érdekeltség átvett nyeresége? Lehet-e áfa-vonzata az így átvett összegnek?
Részlet a válaszából: […] ...szabályozott szerződéses kapcsolatokon alapulnak. A Ptk. ismeri a közös tulajdont, megadja a közös tulajdonnal kapcsolatos bevételek, ráfordítások, a közös tulajdoni viszonyból eredő kötelezettségek egymásközötti elszámolásának szabályait. A számviteli...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. január 31.
Kapcsolódó címkék: