Áfa a digitális korban IV.
Szálláshely-szolgáltatás és személyszállítás új áfaszabályai

Kérdés: Magánszálláshely-szolgáltatóként érdeklődöm, hogy milyen változások várhatók a szálláshely-szolgáltatás áfaszabályozásában, figyelemmel az Európai Bizottság e téren tett ajánlásaira?
Részlet a válaszából: […] ...korban" (VAT in the Digital Age, rövidítve: ViDA) javaslatcsomagjában külön részt szentel a digitális platformokon keresztül szervezett szálláshely-szolgáltatás és személyszállítás hozzáadottérték-adóztatásának. A javaslat szerint az új szabályok 2025. január...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. augusztus 31.

Áfa a digitális korban III.
Szálláshely-szolgáltatás és személyszállítás új áfaszabályai

Kérdés: Magánszálláshely-szolgáltatóként érdeklődöm, hogy milyen változások várhatók a szálláshely-szolgáltatás áfaszabályozásában, figyelemmel az Európai Bizottság e téren tett ajánlásaira?
Részlet a válaszából: […] ...korban" (VAT in the Digital Age, rövidítve: ViDA) javaslatcsomagjában külön részt szentel a digitális platformokon keresztül szervezett szálláshely-szolgáltatás és személyszállítás hozzáadottérték-adóztatásának. A javaslat szerint az új szabályok 2025. január...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. augusztus 10.

Év végén úton lévő készletek értékelése

Kérdés: Társaságunk Kínából szerez be árukat. Számviteli politikánkban éltünk az Szt. 60. §-a (5a) bekezdésében foglaltakkal, és az Áfa-tv. szerinti (vámoláshoz használt) árfolyammal rögzítjük a kínai áruszámlákat a könyveinkben. Kérdésünk az év végi úton lévő készletekhez kapcsolódik. A hajóval történő szállítás hosszú ideje miatt év végén nagyon sok az úton lévő készletünk. Az áru hajókorláton történő átemelésétől kezdve miénk a kárveszély. A novemberben-decemberben hajóra rakott áruk mind úton lévő készletnek minősülnek, mert a vámolásukra és a társaságunkhoz történő tényleges beérkezésükre csak a következő év januárjában-februárjában kerül sor. Az úton lévő készleteket a kínai partner számlája alapján az adott év december 31-i árfolyamán értékeltük, de most felmerült a kérdés, hogy talán ezeket is a vámoláshoz használt (a következő januári-februári) árfolyammal kellene forintosítani. Melyik árfolyamot kell használni az úton lévő készletek értékeléséhez? Ezenkívül mi az úton lévő készleteket olyan értéken mutatjuk ki a könyvekben, ami már tartalmazza a vámot, a szállítási költséget, a vámkezelési díjakat stb., tehát minden járulékos költséget is. Helyes ez a kimutatás?
Részlet a válaszából: […] ...történő átrakásával a kárveszély a vevőre átszáll. Ez azt jelenti, hogy a vevő a kínai árut megszerezte, és ezért a kárveszély átszállásának időpontjában állományba is kell vennie az árut a kínai eladó számlája – áfa nélküli – értéke alapján, az Szt. 60...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. december 16.