Alanyi adómentesség más tagállamban

Kérdés:

Alanyi áfamentes vállalkozásként webáruházat üzemeltetek. A belföldi vásárlókon kívül vannak más EU-tagországból is magánszemély megrendelőim. A más tagállami vevőknek állíthatok-e ki adómentes számlát, vagy nekik áfásan kell számláznom? Utóbbi esetben a magyar vagy a vásárló lakóhelye szerinti áfamértéket kell felszámítani? A termékeket minden esetben Magyarországról szállíttatom ki a vevők részére.

Részlet a válaszából: […] Az alanyi adómentesség alkalmazhatósága a jelenlegi uniós szabályok szerint arra a tagállamra terjed ki, amelyikben az adóalany a nyilvántartásba vétele során ezt a jogállást választotta. Feltételezhetően a vállalkozás Magyarországon választott alanyi adómentességet, míg a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. augusztus 31.

Áfatörvény szerinti árfolyam használata

Kérdés: Ha a vállalkozás él az Szt. biztosította lehetőséggel, és külföldi pénzértékben meghatározott követelései és kötelezettségei forintértékét az Áfa-tv. szerinti árfolyam használatával határozza meg – a vállalat egyébként az MNB-árfolyamot használja –, akkor melyik napi árfolyamokon történik az alábbi tételek forintosítása: Közösségen belüli, Közösségen kívüli termékértékesítés különböző paritások mellett, és ezen értékesítések helyesbítő számláinak forintosítása, továbbá Közösségen belüli, Közösségen kívüli szolgáltatásnyújtás, és az erről készült helyesbítő számla forintosítása?
Részlet a válaszából: […] ...meglévő devizaárfolyamot kell alkalmazni. Általában a szerződés szerinti teljesítéskori, az Áfa-tv. 58. §-ában említett esetben a számla kibocsátásakori, fordított adózásnál a számla kézhezvételekori, az ellenérték megfizetésekori, illetve a teljesítést...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. július 11.

Közösségen belüli beszerzés áfája

Kérdés: Cégünk tintapatronok és tonerek újratöltésével foglalkozik. Az alapanyagot uniós partnerünktől vásároljuk. Szállításkor a csomagszállító cégtől nem kapunk sem CMR-t, sem egyebet, de a csomagra rá van ragasztva az "azonosító cédula", amelyen rajta van a feladó címmel és az érkezési név és cím. Ezt tudjuk a számla mellé csatolni annak igazolására, hogy az alapanyag az EU más tagországából érkezett. Az áfabevallásban az EU-ból történő beszerzés fizetendő és levonható áfáját szerepeltetjük. Elegendő az "azonosító cédula" az EU-ból való érkezés dokumentálására? Ugyanezen szállítónk mintacsomagot küldött érték nélkül, amelyet a gyártásban felhasználtak. Hogyan kezelendő ez a számvitelben és az áfabevallásban?
Részlet a válaszából: […] ...Közösségen belüli beszerzés elsődleges bizonylata az eladóáltal a vevő nevére kiállított számla, amely mind az eladó, mind a vevő EU-sadószámát tartalmazza. A termékbeszerzés tényleges megtörténtét igazolja(igazolhatja) a kérdésben szereplő "azonosító cédula"....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. december 11.