Káresemény elszámolása

Kérdés: Káreseményekkel kapcsolatosan felmerülő javítási, helyreállítási, mentési munkák ráfordításait költségként vagy egyéb ráfordításként kell elszámolni? Lehet-e egyértelmű választ adni arra a kérdésre, hogy mikor költség, mikor ráfordítás?
Részlet a válaszából: […] ...költségeit (akár káresemény utáni, akár egyéb ok miatti javításról vagy éppen tervszerű megelőző karbantartásról van szó) a számlázott összegben mint igénybe vett szolgáltatások költségeit kell elszámolni (T 523, 466 – K 454). Abban az esetben, ha a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. augusztus 9.

Káresemény elszámolása

Kérdés: Az 1896. és 2203. sz. kérdésre adott válaszban leírtak szerint a káresemény utáni javítási költségek elszámolása költségként történik. Ehhez képest helyreigazítást igényelnek a 220. sz. kérdésre adott válaszban leírtak, mely szerint "a káreseménynyel kapcsolatos helyreállítási, mentési költségeket..." egyéb ráfordításként kell elszámolni.
Részlet a válaszából: […] ...költségeit (akár káreseményutáni, akár egyéb ok miatti javításról vagy éppen tervszerű megelőzőkarbantartásról van szó!) a számlázott összegben mint igénybe vettszolgáltatások költségeit kell elszámolni (T 523 – K 454). Abban az esetben, haa társaság...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 5.

Közvetített szolgáltatások

Kérdés: A következő esetekben beszélhetünk-e a közvetített szolgáltatásról? A leírt esetekben teljesülnek-e az Szt.-nek a közvetített szolgáltatásra vonatkozó követelményei?1. Tervező bt. tömbházak, ipari épületek tervezésének részszakaszaihoz, műszaki ellenőrzéséhez felkért másik tervezőt. A felkért tervező munkája közvetített szolgáltatásnak tekinthető?2. A kft. a társasházak üzemeltetését végzi. A lakók árammérő óráit leolvasva, a közüzemi díjat, az áramot továbbszámlázza a lakók felé. Az áramdíj továbbszámlázása tekinthető-e közvetített szolgáltatásnak?3. Egy kft. autószalont nyitott. Az adott márkájú gépkocsik magyarországi forgalmazója megállapodott a szalonnal, hogy a hirdetési költségek 25 százalékát átvállalja, hozzájárul a márka helyi megismeréséhez, a forgalom növeléséhez. Ezért az autószalon a hirdetésekről kapott számlák 25 százalékát közvetített szolgáltatásként számlázta és könyvelte. Helyesen járt el?
Részlet a válaszából: […] ...és az adott márkájú gépkocsik forgalmazója például úgy állapodik meg, hogy a rádióban megjelenő hirdetéseket az autószalon továbbszámlázza tételesen (közvetíti), míg a tv-ben megjelenő hirdetések az autószalont terhelik stb. A hirdetésekről kapott számlák...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 25.