Felszolgálási díj (szervizdíj) adózása, számvitele

Kérdés:

A szervizdíjat az adott társaság nem különíti el pénztárgépében, az 5%-os és 27%-os szolgáltatással együtt kerül rögzítésre. A pénztárgépben hogy kell elkülöníteni a szervizdíjat, hogy kimutatható legyen? Külön kell regisztert nyitni az 5%-os és 27%-os szervizdíjra? Számvitelileg és adóvonzata tekintetében miként kell kezelni a szervizdíjat bevétel oldalon, valamint a dolgozóknak történő kifizetése tekintetében? Hogyan kell könyvelni a kapott és kifizetésre váró szervizdíjat az adott társaság könyveiben havonta? Milyen analitikával lehetséges a szervizdíj alátámasztása?

Részlet a válaszából: […] ...keretében a vendégek felszolgáló közreműködésével történő kiszolgálásáért felszámított külön díj. A fogyasztó részére adott számlán, nyugtán a felszolgálási díjat elkülönítetten kell feltüntetni.A felszolgálási díj beletartozik az általános forgalmi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. szeptember 28.

Külföldi napidíj könyvelése

Kérdés: Külföldi napidíj könyvelése a valutapénztárban, és feladása a munkabér számfejtése után.
Részlet a válaszából: […] ...valutapénztár valutacsökkenésének elszámolása a valuta átvételének bizonylata alapján,T 8761 – K 389, illetve T 389 – K 9761- a 389. számla egyenlegének megfelelően az árfolyam-különbözet elszámolása.Amikor a külföldre kiküldött hazaérkezett, köteles a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. március 21.

Munkavállalókkal kapcsolatos nyitott elszámolások

Kérdés: A közhasznú szervezet külföldi bankkártyás vásárlásai reprezentációval kapcsolatosak. A vásárlásokról számlák nem állnak rendelkezésre. Ezek egy része már 4-5 éve történt, nincs remény a külföldi partnertől a számla beszerzésére. Emiatt a munkavállalókkal kapcsolatos elszámolások a könyvelésben nyitottak. Helyes eljárás-e, hogy ha az adózás rendben megtörtént, akkor jegyzőkönyvben történő dokumentálást követően ezeket a tételeket kivezetjük az egyéb ráfordításokkal szemben?
Részlet a válaszából: […] ...nyitottsága, ha az előző bekezdés szerinti visszakövetelések szerepelnek azon, a pénzeszközök csökkenésével szemben.Ha nincsenek számlák, akkor nincs reprezentációs költség sem. Van viszont a munkavállalókkal szemben követelés, amelyet úgy lehet megszüntetni,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. március 8.