Törékeny áru kis hibával

Kérdés: Cégünk webshopon keresztül értékesít törékeny árukat (fényforrásokat). Az értékesítéseket számlával bizonylatoljuk. A garanciális ügyintézésnél kétféle eset fordul elő: az egyik esetben a hibás árut a vevő visszajuttatja, és a hibás áru helyett újat küldünk, a másik esetben a garanciális reklamáció után a jellemzően kis értékű árukat nem kérjük vissza az ügyfelektől (többe kerülne a szállítás, mint az áru értéke), ennek ellenére – a reklamációt elfogadva – küldünk egy másik terméket. Hogyan bizonylatoljuk a fenti eseteket, illetve milyen adójogi hatásai vannak?
Részlet a válaszából: […] ...újat kap, vagy nem juttatja vissza, és úgy kap újat.Ha az ügyfél az árut visszajuttatja, akkor a kérdező cégnek arról helyesbítő számlát kell kiállítania (T 91-92 – K 311), módosítva a fizetendő áfát is (T 467 – K 311), a visszaszállított terméket...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 30.
Kapcsolódó címkék:  

Törött áruk pótlása

Kérdés: Cégünk termékeket értékesít, év közben mennyiségben és értékben is nyilvántartjuk készleteinket. Van olyan eset, hogy a termék a vevő részére történő szállítás közben eltörik. Ezt pótoljuk. Ilyenkor a készletre vett árut milyen főkönyvi számlára kell kivezetni? Nem kell-e – ez esetben – az ingyenes átadás után áfát fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...fel. Ha egy része a küldeménybe tartozó áruknak eltörött, akkor nem tekinthető teljesnek a küldemény; ha már az egész küldeményt számlázták, a töröttek értékével a számlát kell helyesbíteni (csökkenteni), a törötteket vissza kell szállítani, vagy a vevőnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 10.
Kapcsolódó címkék: