Munkavállalók kirendelése más céghez

Kérdés: A munkaszerződéssel eltérő foglalkoztatással kapcsolatos költségeket kell-e, lehet-e számlázni, átterhelni a fogadó cégre? Melyek lehetnek ezek a költségek? Hogyan kapcsolódnak a költségek a két munkáltató között? A konkrét esetben "A" fuvarozással foglalkozó kft. két munkavállalóját "B" szintén fuvarozással foglalkozó céghez rendeli munkavégzésre. A munkával kapcsolatos eszközöket (kamion) a "B" munkáltató biztosítja. Az "A" kft. szeretné a bérrel kapcsolatos költségeket átterhelni a "B" cégre, mivel ott jelentkezik bevétel.
Részlet a válaszából: […] ...költségeket (elsősorban a munkabért és annak adóját, de lehetnek egyéb költségek is) "B" cég milyen formában téríti meg "A" cégnek.A számviteli törvény nem tartalmaz konkrét előírást a több munkáltatóval létesített munkaviszony költségeinek az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. október 14.

Üzletpolitikai célból adott ingyenes szolgáltatásnyújtás

Kérdés: A cég ingyenesen biztosít alaptevékenységi körében szervezett előadásokon való részvételt vevőinek, akik a cég meghatározott kiadványait megvásárolják. A cél az üzleti forgalom erősítése, a piaci versenyhelyzet kezelése. Hogyan kell elbírálni adózási szempontból ezt az ingyenes szolgáltatást? Kell-e számlázni? Ha kell, adhat-e ügyfeleinek e körben 100 százalékos engedményt? Ez hogyan érinti az adóalapot és az adókat?
Részlet a válaszából: […] ...kérdező azt is kérdezte, hogy a Számviteli Levelek 152.számában a 3136. kérdésre adott válasz változatlanul alkalmazható-e? Erre aválaszunk az, hogy a válaszban hivatkozott jogszabályok – az Szt. kivételével -időközben változtak.A kérdésből nem derül ki, hogy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 21.

A lakásépítéssel kapcsolatban fizetett előleg elszámolása

Kérdés: Lakásépítéssel, -értékesítéssel foglalkozó cég jelentős összegű hitelt vesz fel. A bank szerződésben fedezetként kezeli a vásárlók által befizetett előleget mindaddig, amíg a lakások átadására sor nem kerül. Ekkor lehet számlázni, s a bank az előlegként befizetett összegeket a hitel törlesztésére fordítja. A cég áll szerződéses kapcsolatban a lakás vásárlójával. Az előlegként befizetett összegről kell-e számlát kiállítani? Ha nem állított ki számlát a cég, utólag az december 31-ével kiállítható-e? És a telekhányadokat hogyan kell számlázni? Jogszerű-e az a szerződés, amelyben a lakásért befizetendő ellenértékre kedvezményezettként a bankot jelölik meg?
Részlet a válaszából: […] ...vállalt azon kötelezettség, hogy meghatározott ütemezésben előleget fizet, azt jelenti, hogy az előlegfizetést a vonatkozó adójogi, számviteli előírások szerint kell elszámolni, függetlenül attól, hogy az így befizetett összegeket a bank miként kezeli.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. február 5.