Karbantartás, vagy beruházás?

Kérdés: Cégünk a helyi önkormányzattól bérbe vett egy üzlethelyiséget, ahol ügyfélszolgálati irodát alakított ki. A helyiségben a padozatot, álmennyezetet, vizesblokkot, bejáratot, nyílászárókat, falburkolatokat, villamosvezeték-rendszert, fűtőtesteket lecseréltük. Elszámolhatjuk-e a felmerült költségeket karbantartási költségként, vagy ez inkább bérelt ingatlanon végzett beruházás? Hasonló munkálatokat végeztünk saját tulajdonú irodaépületünk ebédlőjében is.
Részlet a válaszából: […] ...használatbavételkor épületrészként az ingatlanok között kell aktiválni.(Bérelt ingatlanon végzett munkák elszámolásával a Számviteli Levelek 5. szám 76. kérdésére és a 6. szám 103. kérdésére adott válaszban foglalkoztunk.)Az előbbiektől...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 31.

Bérelt ingatlanon végzett munkák elszámolása

Kérdés: Bérelt ingatlan – üzlethelyiség – kialakításának költségeit (padlóburkolat, egyéb szakipari szerelés) miként kell elszámolni? Az üzlet nem lesz tulajdon, a ráfordításokat nem lehet elhozni, ha a bérlet felmondásra kerül.
Részlet a válaszából: […] ...elszámolandó értékcsökkenés meghatározása során a bérleti szerződésben foglaltakat is figyelembe kell venni. (Lásd részletesen a Számviteli Levelek 5. számában a 76. kérdésre adott válasznál.)Ha az üzlethelyiség az átalakítás munkálatai nélkül...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. március 22.

Bérelt ingatlanon végzett beruházás, felújítás elszámolása

Kérdés: Vendéglátóegység 2000 áprilisában nyitott, azt megelőzően a bérlő a bérleményt felújította. A felújítás költségét évi 6 százalékkal amortizáljuk. A felújítás áfáját visszaigényeltük. Helyesen jártunk-e el?
Részlet a válaszából: […] ...az ingatlanok (az épületek) között mint bérbe vett ingatlanon (épületen) végzett beruházást, felújítást kell kimutatnia.A számviteli előírások szerint nem bérelt ingatlanon végzett beruházás az, ha például az önkormányzattól bérelt földterületen,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. március 8.