Térítésmentesen átadott mérőeszköz

Kérdés: Egészségügyi termékek kereskedelmével foglalkozó cég az árut EU-s partnertől szerzi be. Belföldön csak kiskereskedőknek értékesít szerződés alapján. A szerződésben van mennyiséghez kapcsolódó, közvetlenül adott árengedmény és meghatározott mennyiséghez utólag adott árengedmény, általában negyedéves elszámolással, pénzügyi értesítő levél kiküldésével. A szerződés tartalmazza még az áru értékesítéséhez tartozó mérőeszköz térítésmentes átadását a kiskereskedőknek, amelyet a külföldi szállító helyesbítő számlával megtérít a kft.-nek. A térítésmentesen átadott mérőeszköz elszámolásának mi a helyes gyakorlata és milyen adóvonzata van? A mennyiséghez kötött árengedmény elszámolásának melyek a jogszabályi feltételei?
Részlet a válaszából: […] ...az anyagköltséget, az eladott áruk beszerzési értékét.Az áruértékesítéshez tartozó mérőeszköz térítésmentes átadásának számviteli elszámolása attól függ, hogy ezen mérőeszközt a kiskereskedő kizárólag a tevékenysége gyakorlásához használja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. szeptember 18.

Ellenérték nélkül nyújtott szolgáltatás

Kérdés: Egy cég az internetes honlapján különböző szórakozóhelyek és klubok bemutatását, programját ingyen jelenteti meg annak érdekében, hogy a honlapjának nézettsége minél nagyobb legyen. Ez a feltétele annak, hogy a nagy, tőkeerős cégek hirdessenek majd ezen a honlapon. Hogyan kell elbírálni adózási szempontból az üzletpolitikai célból nyújtott ingyenes szolgáltatást? Kell-e számláznia az ingyenes szolgáltatást, és ha kell, adhat-e a ügyfeleknek 100 százalék engedményt? Ez hogyan érinti az adóalapot?
Részlet a válaszából: […] ...történik, de abban 100százalék mértékű engedményt ad a szolgáltatást nyújtó – a tartalomelsődlegessége a formával szemben számviteli alapelv, továbbá az Art. 1. §-ának(7) bekezdése alapján, amely szerint "a szerződést, ügyletet és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 17.

Bemutatósarok költségei

Kérdés: A Számviteli Levelek 31. szám 610. kérdéshez kapcsolódik kérdésünk. Társaságunk termékeit nagykereskedőkön keresztül értékesíti, bemutatótermeikben fürdőszobasarkokat rendezünk be. Modellváltáskor a bemutatósarkot át kell építeni, a korábban felrakott csempét, padlóburkolatot le kell verni, a beépített szaniter termékek csak csökkentett áron értékesíthetők. Társaságunk a bemutatósarkok tervezésének, kivitelezésének költségeit, az építésnél felhasznált burkolótermékeket marketingköltségként számolja el. Helyesen járunk-e el?
Részlet a válaszából: […] ...Számviteli Levelek 31. számában a 610. kérdésre adott válaszban arról írtunk, hogy az Szja-tv. és a Tao-tv. szerint mi minősül árumintának, illetve ha nem áruminta, akkor ez magánszemély részére történő átadáskor természetbeni juttatásnak, a Tao-tv. hatálya...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. december 19.