Nyereményjáték, a vevő visszakapja a vételár 50%-át

Kérdés: Gépjármű-kereskedelemmel fő tevékenységként foglalkozó vezérképviselet (importőr) nyereményjátékot hirdet. A nyereményjáték lényege, hogy egy adott időszakban új autóra adásvételi szerződést kötött ügyfelek közül egy szerencsés magánszemély visszakapja a megrendelt autója vételárának 50%-át. Az árkedvezmény a magánszemély részére oly módon kerül átadásra, hogy a vezérképviselet a márkakereskedő részére, a márkakereskedő pedig (egyező összegben) a magánszemély részére adja át az árkedvezményt. Az előbbi konstrukcióval kapcsolatban az alábbi kérdések merültek fel mind a márkakereskedő, mind az importőr szempontjából:
1. Keletkezik-e valamilyen adókötelezettsége a magánszemélynek vagy a kifizetőnek az 50% mértékű árkedvezmény után?
2. Alkalmazható-e a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 1. számú mellékletének 8.14. pontjában foglalt adómentességi jogcím?
3. A visszatérítést egyéb ráfordításként vagy árbevétel-csökkentő tételként kell könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...adható.A kérdésből nem derül ki, hogy az autók értékesítése kapcsán van-e és milyen a vezérképviselet és a márkakereskedő közötti szerződéses kapcsolat. Ha feltételezésünk helytálló, akkor a vezérképviselet számláz a márkakereskedő felé, a márkakereskedő a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. január 9.

Vásárolt anyagok bekerülési értékébe tartozó tételek

Kérdés: Kérem, ismertessék a vásárolt anyagok bekerülési (beszerzési) értékébe tartozó sajátos tételeket, azok bizonylatait, elszámolásának, megosztásának lehetséges eseteit!
Részlet a válaszából: […] ...nyújtásával történik (barterügylet), a beszerzés forintértékét a devizában meghatározott beszerzés, illetve értékesítés szerződés szerinti devizaértékének az első teljesítés napjára vonatkozó "választott" devizaárfolyamán kell meghatározni.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 30.

Bemutatósarok költségei

Kérdés: A Számviteli Levelek 31. szám 610. kérdéshez kapcsolódik kérdésünk. Társaságunk termékeit nagykereskedőkön keresztül értékesíti, bemutatótermeikben fürdőszobasarkokat rendezünk be. Modellváltáskor a bemutatósarkot át kell építeni, a korábban felrakott csempét, padlóburkolatot le kell verni, a beépített szaniter termékek csak csökkentett áron értékesíthetők. Társaságunk a bemutatósarkok tervezésének, kivitelezésének költségeit, az építésnél felhasznált burkolótermékeket marketingköltségként számolja el. Helyesen járunk-e el?
Részlet a válaszából: […] ...telephelyén, hanem a nagykereskedőknél. Először tehát ezt kell tisztázni, és a kérdező, valamint a nagykereskedő által kötött szerződésben azt rögzíteni, hogy a nagykereskedőnél megépített bemutatósarok és az abban elhelyezett (beépített) berendezések...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. december 19.