Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...közvetlenül felmerült költségeket térítteti meg a "B" céggel. Ez esetben a megtérítendő költségek ellenértékét – mint szolgáltatást – az áfa felszámításával az "A" cégnek számláznia kell. A számlázott – áfa nélküli – ellenértéket az "A"...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.

Üdülési csekk elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni az adott és a kapott üdülési csekket?
Részlet a válaszából: […] ...kell bocsátani, hogy számviteli szempontból a bizonyos szolgáltatások és termékértékesítések ellenértékeként elfogadható utalványok (étkezési utalvány, üdülési csekk, utazási utalvány, vásárlási utalvány stb.) nem minősülnek csekknek, azaz pénzeszköznek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. november 22.

Az ellenőrzés megállapításainak könyvelése

Kérdés: APEH-ellenőrzési jegyzőkönyvek, határozatok adóhiány-megállapításait, valamint az ezekhez kapcsolódó önellenőrzési tételeket hogyan helyes könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...helyesbítéséhez kapcsolódik az adóbevallás helyesbítése is. A kérdező elmondta azt is, a konkrét problémát egy folyamatos szolgáltatásra (mért adatok alapján közüzemi szolgáltatásra) vonatkozó számla könyvelése idézte elő. A közüzemi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. október 25.