Promóciós célra felhasznált termék adózása, számvitele

Kérdés: Hogyan kell adózni, illetve elszámolni a promóciós célra beszerzett termékeket?
Részlet a válaszából: […] ...válasz előtt a válasz egyértelműsége érdekében: mit értünk promóciós célra felhasznált termék alatt? Az olyan beszerzett vagy térítés nélkül átvett terméket, amelyet a cég marketing- (üzletpolitikai) céllal jellemzően a kereskedelmi partnerei között térítés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. október 24.

Átadás a közösségi alap terhére

Kérdés: Kft.-vé átalakult szövetkezet térítés nélkül alanyi adómentes alapítványnak átadja az irodaként használt kastély jellegű épületet kb. 2 hektár területtel, alapszabályunk szerint a közösségi alap terhére történő kivezetéssel az átalakulás miatt. A felértékelt piaci érték 34 100 E Ft, amelyből a telek 7600 E Ft. Az épületet telekmegosztással adják át. Az épület 1977. évtől a kft., illetve a jogelőd szövetkezet tulajdona. Az épület könyv szerinti értéke nulla. A felújítás miatti ráaktiválás utoljára 1983-ban volt. A kft. és a jogelőd szövetkezet tevékenységei között az ingatlanértékesítés nem szerepel. Ezen térítés nélküli átadás esetében meg kell-e fizetni az áfát?
Részlet a válaszából: […] ...megjegyzést kell tenni.A jogelőd szövetkezet kft.-vé történő átalakulása korábban már megtörtént, a kastély jellegű épület térítés nélküli átadására az átalakulást követően kerül sor, átadó a kft. Az átalakulás során nem éltek az Szt. 137....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. szeptember 21.

Promóciós célra felhasznált termékek adózása, számvitele

Kérdés: A 3212. számú kérdésre adott válasz kerek összefoglaló a "Promóciós célra felhasznált termék..." témában. Lehetne ezt aktualizálni 2011-re?
Részlet a válaszából: […] ...A/13. pontjában előírtak figyelembevételemellett növeli, illetve nem növeli az adózás előtti eredményt.Számviteli elszámolásA térítés ellenében beszerzett terméket beszerzésként, atérítés nélkül kapott terméket a rendkívüli bevételekkel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 2.