Magáncélú telefonhasználat számlázása

Kérdés: A Számviteli Levelek 140. számában több helyen is azt közlik, hogy a magáncélú telefonhasználat miatt a magánszemélynek kiszámlázott díj nem közvetített szolgáltatás. Az e tárgyban kiadott PM-APEH tájékoztató egyértelműen rögzíti, hogy a továbbszámlázás közvetített szolgáltatás. Milyen tényekre alapozzák véleményüket?
Részlet a válaszából: […] ...a hívásnapló és arészletes számla egybevetése alapján – a különbözet tételei alapján -állapítható meg az egyes magánszemélyek telefonhasználata.Az üzleti és amagáncélú beszélgetések eltérő kódolásán alapuló kigyűjtés az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.

Telefonszámla előzetesen felszámított áfájának 30 százaléka

Kérdés: A Számviteli Levelek 140. számában a 2856. kérdésre adott válaszban az olvasható, hogy a telefonszámla áfája akkor vonható le teljes egészében, ha a cég a számla értékének legalább 30 százalékát (a magáncélú használat miatti továbbszámlázás kivételével) továbbszámlázza. Véleményem szerint a 30 százalékba beletartozik mindenféle továbbszámlázás. Ezt a vonatkozó PM-APEH tájékoztató 2.3. pontjának a) alpontja is alátámasztja. Itt nincs semmiféle kikötés.
Részlet a válaszából: […] ...másik adóalany felé a társaság atényleges használatot (a forgalommal arányos költségeket) továbbszámlázza, vagya szálloda a vendég telefonhasználatát a vendéggel megtérítteti.Sokáig vitatott volt, ha a kifizető a tételes kigyűjtésselmegállapított...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.

Magáncélú telefonhasználat – helyi adó

Kérdés: A társaságnál a központi informatikai rendszer minden alkalmazott vezetékes telefonhívását rögzíti. A telefonbeszélgetések után az alkalmazott tájékoztatást kap a hívott számról, a beszélgetés idejéről és díjáról. A díj megegyezik a telefontársaság által számlázandó összeggel a mobiltelefonok esetében. A vezetékes telefonok díját rögzítették a központi rendszerben a szolgáltató tarifái alapján. A munkavállalónak nyilatkoznia kell arról, hogy hivatalos vagy magáncélú beszélgetést folytatott. Ha a beszélgetés magáncélú, akkor a társaság ennek összegét a dolgozónak kiszámlázza, a dolgozó azt megfizeti. A számlán a társaság feltünteti, hogy az közvetített szolgáltatást tartalmaz. A kiszámlázott magáncélú telefonbeszélgetés díját árbevételként számolják el, a bejövő szolgáltatói számlát igénybe vett szolgáltatásként könyvelik az 5. számlaosztályban, majd a továbbszámlázott összeget – mint közvetített szolgáltatást – átvezetik a 8. számlaosztályba. Csökkenthető-e az iparűzési adó alapja a közvetített szolgáltatásként elszámolt telefonköltséggel? Megfelelnek a leírtak a magáncélú használat dokumentálására, ha a társaság a magáncélú telefonhasználatra szabályzatot is készített?
Részlet a válaszából: […] ...értékben – kell a közvetített szolgáltatások közé átvezetni.Véleményünk szerint a kérdésben leírt módon szabályozottmagáncélú telefonhasználat megállapítása, a telefonhasználat díjánakmegtéríttetése megfelelő dokumentum lehet ahhoz, hogy a társaságnál...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.

Cégtelefon használata III.

Kérdés: A 2006. szeptember 1-jétől vélelmezett magáncélú telefonhasználat esetében járható út-e az, ha a bruttó telefonköltség 20 százalékát téríti meg a dolgozó? Ha megtéríti valamilyen módon a dolgozó a magánhasználatot, akkor a teljes telefonszámla áfája levonható? Milyen esetben kell az áfa 70 százalékát levonni?
Részlet a válaszából: […] Az első mondatra a válasz az, hogy igen, hatelefonszolgáltatók számlái végösszegének 20 százalékát a magánszemély (adolgozó) megtéríti. Ennek a legegyszerűbb módja az, ha a társaság atelefonszolgáltatók – telefononkénti – számlájának 20 százalékát az áfa...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 9.