Reklámszolgáltatás és szponzordíj

Kérdés: Egyik partnerünk zenei és sportrendezvényeken a rendezvényeket szervező cégeknek szponzordíjat fizet. A rendezvény szervezője a beharangozó anyagán (szórólapok, plakátok, nyomtatott és elektronikus hirdetések) megjeleníti a szponzoráló céget. A rendezvényen rendszeresen elhangzik a partner neve, mint kiemelt szponzor. A partner olyan díjat fizet, amelynek egy részét a reklámszolgáltatásért fizette, a többi része pedig a rendezvény támogatása. A rendezvényszervező által kiállított számlának mit kell tartalmaznia? Elegendő csak szponzordíjat számlázni áfásan, egy összegben, vagy két tételben kell megbontani a fizetett összeget reklámszolgáltatásra és támogatásra?
Részlet a válaszából: […] ...törvényben nevesített közhasznú besorolást megalapozó közfeladattámogatására, valamint a külön törvényben meghatározott feltételeknek megfelelőegyház meghatározott tevékenységének támogatására, továbbá közérdekűkötelezettségvállalás céljára lehet adni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 22.
Kapcsolódó címkék:  

Termékbemutató tréning költségei

Kérdés: Egy közhasznú társaság új termék bevezetése érdekében üzleti partnerei részére termékbemutató tréningeket szervez, bérelt helyiségekben. A bemutatókon használt technikai eszközöket is bérbe veszi, a résztvevőket pedig vendégül látja. Mi számít a felmerült költségekből reprezentációnak?
Részlet a válaszából: […] ...megfelel a Szja-tv. 1. számú mellékletének 8.14. pontjában foglaltaknak, azaz "üzletpolitikai (reklám) célból, bárkinek azonos feltételekkel és módon, nyilvános körülmények között adott kedvezmény, árengedmény, visszatérítés, termék, szolgáltatás", akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. április 25.
Kapcsolódó címke: