Marketingakció árengedménye

Kérdés: Az áramszolgáltató vállalkozás a fogyasztás növelése érdekében 2006. október 1-jétől 2007. április 30-ig meghirdetett marketingakciója keretében lehetővé tette azok számára, akik elektromos sütő-, főző-, fűtőberendezést vásároltak, hogy a névre szóló számla végösszegének 10 százalékát az aktuális havi áramdíjszámla fizetendő összegéből levonják. Hogyan kell elszámolni az áramszolgáltatónál az árbevételt és áfát tartalmazó követelés összegéből a 10 százaléknak megfelelő, pénzügyileg már rendezettnek tekintendő összeget? Kell-e, lehet-e a jövőbeni várható összegre céltartalékot képezni? Milyen adóvonzata van, lehet az akciónak?
Részlet a válaszából: […] ...hogy a marketingakcióval megcélzott fogyasztókmagánszemélyek. Az Szja-tv. 1. számúmellékletének 8.14. pontja szerint: adómentes természetbeni juttatás a kifizetőáltal üzletpolitikai (reklám)célból, bárkinek azonos feltételekkel és módon,nyilvános...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.
Kapcsolódó címke:

Üdülési csekk elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni az adott és a kapott üdülési csekket?
Részlet a válaszából: […] ...de legalább a fogyasztói árát kell a személyi jellegű egyéb kifizetések között elszámolni, mint a vállalkozás által nyújtott természetbeni juttatást (könyvelési tételek: T 551 – K 261, T 261 – K 582), továbbá a rá jutó áfát és a fogyasztói ár és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. november 22.
Kapcsolódó címke: