Marketingköltségek elszámolása

Kérdés: Cégünk egy országosan forgalmazott termék kizárólagos forgalmazója Magyarországon. A termék gyártója nemzetközi szinten a termék forgalmazásával kapcsolatban új irányelveket, teljesen új designt alakított ki, amivel párhuzamosan a termék egy új verzióját is bevezette a nemzetközi piacon. Hogyan kezeljük azt a problémát, hogy az új termék és az új design bevezetésével kapcsolatban ugrásszerűen megemelkedett a marketingköltség?
Részlet a válaszából: […] ...arra lehetőséget, hogyaz immateriális javak között az alapítás-átszervezés aktivált értékeként kimutatásrakerüljön a vállalkozási tevékenység indításával, megkezdésével, jelentősbővítésével, átalakításával, átszervezésével kapcsolatos –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 18.
Kapcsolódó címke:

Kutatás-fejlesztés költségeinek, támogatásainak elszámolása

Kérdés: A kft. 78 millió forint összköltségű projekten (műszerfejlesztés) dolgozik. Ehhez 42 millió Ft értékben vissza nem térítendő GVOP-támogatásban részesül. Eddig 13 millió Ft előlegfolyósítás volt. Hogyan kell könyvelni a projekttel kapcsolatos költségeket, támogatásokat, a kapott előleget? Van-e év végén rendezendő tétel? Hogyan kell elhatárolni, majd az elhatárolást megszüntetni?
Részlet a válaszából: […] ...cég végzi aműszerfejlesztést. Ez azért fontos, mert más formában jelennek meg a költségekakkor, ha a kísérleti fejlesztés saját tevékenységeként valósul meg, mintakkor, amikor azt – megrendelésre – más végzi el.A kísérleti fejlesztés közvetlen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. május 15.
Kapcsolódó címkék: