Törékeny áru kis hibával

Kérdés: Cégünk webshopon keresztül értékesít törékeny árukat (fényforrásokat). Az értékesítéseket számlával bizonylatoljuk. A garanciális ügyintézésnél kétféle eset fordul elő: az egyik esetben a hibás árut a vevő visszajuttatja, és a hibás áru helyett újat küldünk, a másik esetben a garanciális reklamáció után a jellemzően kis értékű árukat nem kérjük vissza az ügyfelektől (többe kerülne a szállítás, mint az áru értéke), ennek ellenére – a reklamációt elfogadva – küldünk egy másik terméket. Hogyan bizonylatoljuk a fenti eseteket, illetve milyen adójogi hatásai vannak?
Részlet a válaszából: […] ...de nem visszamenőlegesen, mivel a visszavétel a visszaszállítás időpontjára vonatkozik.A károsult termékek selejtezése a vállalkozási tevékenység velejárója, így a felmerült költségek, ráfordítások a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült költségnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 30.
Kapcsolódó címkék:  

Törött áruk pótlása

Kérdés: Cégünk termékeket értékesít, év közben mennyiségben és értékben is nyilvántartjuk készleteinket. Van olyan eset, hogy a termék a vevő részére történő szállítás közben eltörik. Ezt pótoljuk. Ilyenkor a készletre vett árut milyen főkönyvi számlára kell kivezetni? Nem kell-e – ez esetben – az ingyenes átadás után áfát fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...értékére pedig az áfát felszámították. A selejtezett készlethez áfafizetési kötelezettség nem kapcsolódik, feltételezve, hogy az a tevékenység rendes üzletmenetével összefüggően...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 10.
Kapcsolódó címkék: