Pályázati forrás felhasználása

Kérdés: Cégünk 2018. évben 40 M Ft pályázati forrást nyert részben tárgyi eszköz beszerzésére, részben bérköltség fedezetére. A pályázati forrás 50%-a előlegként decemberben lehívásra került. 2019 januárjában várhatóan további 40 százaléka lehívásra kerül, ha a részelszámolás elkészül. A foglalkoztatáshoz kapcsolódó létszámnövekedés már 2018 szeptemberében teljesült, a tárgyieszköz-beszerzés 90%-a 2019 januárjában teljesül. Az Szt. változása kötelezővé teszi-e 2018. évre a pályázati részteljesítés elszámolásához kapcsolódó összeg bevételkénti figyelembevételét? A 2019. januári részteljesítéskor elszámolt pályázati forrást a feltöltési kötelezettségnél figyelembe kell-e venni?
Részlet a válaszából: […] Kivonatosan idéztük a kérdést, bár a válaszhoz feltétlenül szükséges sarokpontokat a kérdés maga nem tartalmazza.Ismerni kellene, hogy a 40 M Ft pályázati forrást a támogatási megállapodásban összegszerűen megbontották-e tárgyieszköz-beszerzésre, illetve a bérköltség...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. február 14.

Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...tekinthető megfelelőnek, mivel a foglalkoztatásnak jellemzően nem csak állandó költségei lehetnek, különösen akkor, ha a munkavállalót változó időtartamban foglalkoztatják.)Van olyan vélemény, amely szerint az "A" cégnél ténylegesen felmerült bérköltséget és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.

Több munkáltató általi foglalkoztatás

Kérdés: Több munkáltató által foglalkoztatott dolgozó esetében a 2 cég egymás között hogyan bonyolítja le a bérelszámolást? A "fő" cég, amelyik bejelenti a munkavállalót, fizeti a bért és járulékait? A másik cég, amelyik szintén meg van jelölve a NAV felé, a bér rá eső részét hogyan fizeti meg a másik cégnek? Ha leszámlázzák egymás között, akkor milyen címszóval, és hová könyvelem? A munkaszerződésben mindkét cég szerepel? A jelenléti íven is? A tb-kiskönyvben is? Vagy csak a fő cég szerepel mindenhol?
Részlet a válaszából: […] ...bért, annak a munkáltatót terhelő terheit, a két cég közötti megosztás arányát, a megosztás módszerét, ha a munkabér havonta változik, vagy ha a megosztás aránya nem tekinthető állandónak, továbbá az ehhez szükséges dokumentumokat (például a jelenlét,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. március 26.